Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (undrar)

Inte för att vi är täta eller något, men pengarna har vi. Jag kan betala ringen själv men det var inte heller bra. Jag fastnade för den direkt och eftersom jag vet att det kommer dröja innan vi gifter oss vill jag ha denna ring. Kan absolut tom tänka mig en enklare vigselring istället, även om det igentligen är bakvänt : ). Ska försöka prata med honom igen. Tack!

• Anonym (undrar)

Ekonomin är sådär, men jag har pengar sparat och lägger dem gärna på en ring. Går kanske hitta en liknande men bröllop kommer dröja, rätt länge om jag känner M rätt så jag vill unna mig denna ring! Jag har ju sagt att jag kan betala själv men det var han inte heller nöjd med. Jag tror inte han vill att jag ska säga till folk (min familj) att jag betalat min ring själv även om han aldrig skulle erkänna det.

• Anonym (undrar)

Att åsikterna är delade märks och det var ju väntat antar jag. Absolut inte meningen att göra någon upprörd, ville bara få en åsikt. Min sambo och jag kommer säkert komma fram till en lösning.
    Threzo - ringen ska jag ha i cirkus 70 år på fingret och vara glad och lycklig över ; ). Jag känner bara att det är nu vi är rätt unga och bara har varandra och kan lägga pengar på sån här "onödig" lyx, innan hus, barn och alla andra prioriteter. Tack för era svar.

• Anonym (undrar)

Va glad jag blir att inte alla tycker att jag är en bortskämd egoist. Självklart skulle jag aldrig begära att han skulle betala ringen. Därför har jag föreslagit att vi kan dela på kostnaden för båda eller att jag betalar min helt själv. För övrigt har jag inte haft en tanke på att min vigselring måsta vara dyrare... jag vill inte bara ångra mig om något år när det finns en ring jag verkligen vill ha...

• Anonym (undrar)

samma här, men är väl inte så traditionsbunden... Grattis till eran lycka ändå!

• Anonym (undrar)

Om du läst så har jag inte bett om ringen. Jag ville betala den själv men det var inte bra!

• Anonym (undrar)

Oj lät otrevligt, inte alls meningen. Förlåt Anna 81.

• Anonym (undrar)

Mysan du har inte läst min fråga! Jag har pengarna men min sambo vill inte att jag betalar den själv!

• Anonym (undrar)

Jag förstår inte heller varför en del tror att jag älskar M mindre för att jag fallit för en dyrare ring. Olika åsiktrer om vem som ska betala spelar ingen roll, där tycker vi olika. För mig är det inge problem att betala lite, hälften eller allt på min ring. Problemet ligger i att Han är sur och inte vill diskutera alls. Får jag en förklaring till varför han inte vill att jag betalar min ring så kanske vi kan lösa det...

Svar på tråden för dyr förlovningsring?