• Neo

    Jättejättesvagt streck på RFSU-test?

    Hej! Jag har BIM 17-19 dec men kunde givetvis inte hålla mig utan gjorde ett RFSU-test för några timmar sedan. Kontrollstrecket dök upp på en gång, men efter fem minuter var där ett jättejättesvagt streck till. Nu är frågan är jag verkligen gravid? Det står att om det är ett svagt streck så betyder det ändå att man är gravid, men hur svagt menar de då?

    Är det någon som har erfarenhet av ett så svagt streck? Var ni gravida då, eller ej?

  • Svar på tråden Jättejättesvagt streck på RFSU-test?
  • Fru Majsan

    Jag hade också ett extremt svagt streck med RFSU-testet - fem dagar EFTER utebliven mens. Men visst var jag gravid! Testade dock några dagar senare med Clearblue för att få det bekräftat och då var plusset starkare. Så förmodligen är du gravid även om du inte kunde hålla dig med att testa - grattis!

  • Neo

    Hej igen och tack för lyckönskningarna!
    Har testat idag igen med RFSU-testet, och idag var det mycket starkare!!!! Syntes redan efter en liten stund! Fast det blev inte lika starkt som kontrollstrecket... Men, men, det står ju på förpackningen att även ett svagt svagt streck betyder att man är gravid...

    Så då är jag alltså GRAVID!!!! Hihi! Har gått omkring och flinat hela eftermiddagen! =)

  • Neo

    Testat idag igen för säkerhets skulll med CB! +++++++++

    Det känns som om jag äntligen har fattat idag! Nu vill man ju berätta för alla som man känner och några till. Kommer bli knepigt att vara tyst! =)

    Lycka till så jättemycket så syns vi snart på "väntar barn"!
    KRAM!

  • Annybanny

    Dag ett gjorde jag ett RFSU gravidtest. Och jag fick ett starkt och ett jätte svagt streck. Morgonen där på gjorde jag ännu ett. Och fick samma. Bara nån timme senare gjorde jag ett clearblue gravidtest. Då stod det " inte gravid" jag är vilsen... vad är jag? Vad ska man tro på?


    Graviditetstest.
Svar på tråden Jättejättesvagt streck på RFSU-test?