Inlägg från: Pokemon |Visa alla inlägg
  • Pokemon

"Stog" finns ej....

Sannis: kan man nog säga va?

• Pokemon

Nä nu ska vi vara dösnälla - och tråkigt korrekta... nä förresten skit i det... uppenbarligen lyckas jag ändå inte...

• Pokemon

OK då vet jag då då... Kanske späddes min irritation på av att jag irriterar mig på Hanna... så är det nog

• Pokemon

Vad heter hon förresten? Hon där Hanna som sjunger från Fame Factory?

• Pokemon

Åsa:

Jo men det är väl bra att vi förstår varandra. Kunde inte hålla med mer. Synd bara om ambitionen slutar där. Det var allt.

• Pokemon

Kanske är det för att jag själv gått i värstingklass och känner att jag missat allt för mycket som varit svårt att ta igen senare. Jag är faktiskt lite bitter. Tyvärr.

• Pokemon

altså jag tror vi är mer överens än du tror åsa. tyvärr har min skolundervisning varit högst undermålig. det känns ju inte bra. Jag fick i gymnasite inse att jag var långt efter jämfört med andra skolor. Då blir man ju bitter.
    vet inte vad du har för erfarenhet men jag ville lära mig men det var omöjligt i den skolan.

• Pokemon

Och om Åsa nu vill fortsätta denna diskussion om något som jag tror vi egentligen är överens om så...

Mitt mål i skolan skulle vara:

att man efter avslutad nionde klass med godkända betyg utan problem kunde gå direkt vidare till gymnasiet utan att vissa skolor har en klar fördel p g a bättre undervisning och högre mål. I vår skola innebar "att förstå varandra" förmodligen något som du tar för givet. Vår skola hade 90% med invandrarbakgrund och stora sociala problem vilket självklart inte är skolans fel. Men p g a dåliga resurser och en läroplan helt missanpassad för elever med sådan bakgrund lärde vi oss inte det vi skulle.

Svenska skolan är för eliten som råkar gå i de bästa skolorna och har ett bra stöd i sin privata krets.
    Akademiker har mycket större andel av högskolestuderande barn än icke-akademiker. Detta är för mig ett tydligt tecken på ett systemfel. Det var hela min poäng från början.

Orättvist tycker jag. Men det hade jag kanske inte tyckt om jag bott i ett annart kvarter. Då hade jag kanske skyllt på individen.

Kram - no hard feelings...
    Ja, nu har jag ju struntat i stavning och meningsbyggnad, hoppas på överseende så här i stundens hetta....

• Pokemon

Isolde: Ja, tur att man inte blev lärare, stackars satar...

• Pokemon

sisley:
    ja men då bekräftar du ju bara det jag skrev... ett systemfel. Inga lärare är väl så hängivna som just de som jobbar på dessa "värsingskolor".
    Och jag är också insatt i problematiken. Jag är magister i sociologi och speciellt inriktad just på dessa frågor. Så det behöver du inte förklara för mig en gång till..

dramaonline:
    jag tror du, bättre än jag, förklarade just det jag tänkte på, men inte fick fram... tack för det och tack isolde för en kompetent förklaring. Man är ju ingen humanist...

• Pokemon

Och så skönt att vi inte har pajkastning i den här tråden. Det uppskattar jag verkligen... gud vad civiliserade vi är!

Sen en fråga till våra humanister:
    Stavas Gud med stor eller lite bokstav, när vi talar om kristendomens Gud altså? Inte gudar i allmänhet.

Nyfiken...

Åsa:
    Hur många gånger har jag inte fått höra att "resten av terminen ska ni ha vikarie"... hemskt tycker jag. Ingen struktur alls och total avsaknad av kontinuitet! Irritationen växer...

• Pokemon

Isolde: Hur skulle man annars bära sig åt? Med självmordet altså...

Lindström är ascool! Lite svengelska här....

• Pokemon

Jaha då har man hört det med... en slags hybrid altså... knepigt...

Svar på tråden "Stog" finns ej....