• lycra

Norrköping frågor!!

Vi är inne på att flytta till Norrköping.. nu till mina frågor! Är det en mysig stad? Bra shopping? Vart går spårvagnarna.. vilka bostadsområden? Nära till badmöjligheter? Kort sagt ge mig gärna så mycket information som ni bara kan OCH vill :)

• Svar på tråden Norrköping frågor!!
  • lycra

& en fråga till... vilka områden är bra & vilka är mindre bra?

• asyr

Hej min vän.
    Jo da Norrköping är en fin stad , har levt där i 20 år, är nu 25.Men har flyttat till Göteborg p.g.a kärleken.Men jag flyttar gärna dit igen.
    Shoppingen är helt okej nu......finns massor av nya affärer.
    Det har även kommit massor av nya caf´e.
    Jag vet inte vad jag ska säga om bara och inte bra områden.
    Efter som att jag inte har problem med invandrare så finns det inte för mig bra och inte bra områden. Bara olika. Sköt om er /Lisa

• lycra

Tack för ditt svar! Jag har heller inga problem med invandrare.. men det finns juh områden som är mer kriminellt belastade & med det menar jag inte = invandrare. Det kan lika väl vara svenskar som bor där.

• lycra

nån mer som vill säga några bra & mindre bra områden?

• escada

Vet inte om nå bra eller mindre bra områden. Mina svärföräldrar bor vid fängelset. Och där är det bra iaf.

• lycra

vilket område ligger fängelset i då? ingen annan som vill svara???

• KvastHilda

Ett tips: Ta kontakt med Kanelhallon här på FL. Hon är extremt duktig på att göra reklam för Norrköping!

• MrsToobe

tjaaa... jag vet inte vilka ställen som är "bra" o "mindre bra" vi bor i ljura... väldigt fint.. park o grönområde nära till willys o ica + ett mindre köpcentra... o nära till stan oxå
    Bodde i Haga förut.. oxå fint... fast där är det nog mer "kriminalt" o alkolister som finns tyvärr.. eller har gjort iaf.
    Va har du tänkt för nått att bo i då? lägenhet? hyra eller köpa? hus??
    alla ställen har nog sin egna charm Fråga så får vi se om jga kan svara lite mer utförligare

• lycra

Vi hade tänkt hyreslägenhet. Jag ska plugga på campus & sambon ska jobba. Vi har även planer på en bebis till nästa år... så gärna ett barnvänligt område... inte FÖR långt till centrum... gärna cykelavstånd :) hehe många krav :) tack för ditt svar & KvastHilda tack för ditt svar också.. ska genast skriva till henne :)

Svar på tråden Norrköping frågor!!