• Anonym (Osäker)

Kär i lärare

Hej!

Jag har ett jobbigt "problem": jag är kär i min lärare. Han är fjorton år äldre, jag vet att det är ganska stor skillnad mellan oss, men jag tror (är inte hundra men) att det finns ett intresse för mig hos honom, om man säger så. Det är något i hans sätt att se och tala med mig. Problemet är att jag verkligen vill berätta för honom, men får aldrig tillfälle, och jag är för feg för att säga att jag vill prata enskilt med honom. Snälla, är det någon som har något att säga om detta? Håller på att bli galen!!

• Svar på tråden Kär i lärare
  • smultronbubbla

Zayna

Det var bra gjort, en myndig lärare ska inte ha en relation med en omyndig elev.
    Nu var det ju lyckligtvis inte så, men det var bra att du tog tag i saken.
    När jag gick i gymnasiet var det faktiskt en lärare som stötte på mig 8tror jag), men han visste nog inte att det var jag.
    För han kom fram till mig på stan, då jag snabbt sa: "Du vet att du är min lärare va?" Haha, vad tyst han blev

• Anonym (Osäker)

Nej, jag tror absolut inte att ahn är kär i mig, eller att det blir något. Men jag måste iaf berätta det här för honom, som jag redan skrivit några gånger *ursäkta tjatet*

• cirkel

Varför då utsätta dig för den pinsamma situation som det kommer att bli?!

• Anonym (Osäker)

Jo, för att jag måste veta säkert var han står. Och det är bara fjorton skoldagar kvar, två lektioenr med honom.

• TingelingAnna

Hur har det gått? Har du berättat?

• Anonym (Osäker)

Jag skulle berätta det för honom idag, men så fort lektionen var slut rövade en klasskompis bort honom eftersom hon skulle ha hans hjälp att repa inför samlingen.. Men nu är jag rätt säker på att han vet vad jag känner...

• Sweet rock N roll

TS: hur känns det nu då? Och hur verkar han ta saken om han nu anar vad du känner?

• Anonym (Osäker)

Jodå, det känns ju itne som att jag har något att förlora. Han verkar ta det rätt bra...han säger inget (surprise ), så det var svårt att veta om han visste, men idag så låg det liksom en spänning i luften..

• Anonym

har du berättat för honom ts? Eller har du gett några inviter bara?
    lite nyfiken på hur de gått för dej

• Anonym (Osäker)

jo, jag har ju itne precis försökt dölja det. Men första gången jag skulle berätta klarade jag det inte, orden fastnade i halsen. De andra gångerna har tillfället varit fel..

Svar på tråden Kär i lärare