• Gosgrodan

Hur lång tid tog det för er att ta körkort?

Hej alla vänner på FL!

Håller som bäst på och försöker ta körkort. Har sedan 2-3 veckor övningskört några ggr i veckan och tycker att det går framåt! Har idag varit ute på 90-väg för första gången och planerar att öva stadstrafik i veckan som kommer.
    Tror ni att det är realistiskt att hoppas att jag har körkort i mitten av november, dvs om 2,5 månad? Det vore väldigt bra ur jobbsynpunkt nämligen...

Hur lång tid tog det för er? Privatist eller bilskola?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att ta körkort?
  • Nallemajatjejen

Från att jag satte mig i bilen för första gången till att jag hade körkortet i handen tog det exakt två månader. MEN då gick jag en intensivutbildning på tre veckor och sedan var det ju lite väntetider på uppkörning etc.

• mamma2004

Jag började övningsköra privat när jag var 18 år. Men det blev inte så ofta för jag hade ingen att köra med och hade inte pengar att skriva in mig på körskola. Så först när jag var 21 år började jag köra på allvar privat, med min man. Sen fick jag äntligen tummen ur att boka teoriprov i februari när jag var 22, halkörningen i juni och uppkörningen i oktober.(gillar inte att ringa och boka saker) Men det gick!!! Och jag körde inte en enda gång på körskola! Så det blev billigt!

• decemberflicka

Från första körlektionen till uppkörning tog det 4 månader. Felade första uppkörningen (det hade varit snöstorm och vägarna var inte plogade, blev snöblind och körde mot rött... ).
    Fick mitt körkort samma dag som min mormor gick bort...:-/

• Pemma

Jag har varit super-skraj för bilkörning. Hade nästan panik i bilen i början på grund av en bilolycka tidigare. Jag trodde att alla skulle köra in i mig hela tiden och det kändes som om bilen "stack".

Jag började köra i oktober 2003 och fick mitt körkort i februari 2004. Nu är jag tuff och klarar både motorväg och stadstrafik i stockholm under rusning. Jag tror absolut att du kan klara av det till i November.

Lycka till!

Pemma

• Icapika

Hmm, allvarligt vet jag inte ännu, men jag tänkte komma som en motvikt och säga ungefär lite mer än 1½ år. Då har jag kört privat och med körskola hela tiden. Jag har varit lite tröglärd
    Har min andra uppkörning i oktober.

• vårsol

Jag körde bil för första gången i februari och i september samma år hade jag mitt körkort.

• Elliz

någon som kan tipsa på någon sida där man kan få tips om olika intensivkurser för körkort. känner att om jag skall göra det hemma så blir det aldrig av utan tror det är bättre att åka iväg...

• fannybus

Intensivkurs på två veckor...

• Pemma

Kolla med Jarla trafikskola om intensivkurser. Jag körde där och är super-nöjd. Annars vet jag inte var man kan hitta intensivkurser, tyvärr.

Emma

• Pemma

Kolla med Jarla trafikskola om intensivkurser. Jag körde där och är super-nöjd. Annars vet jag inte var man kan hitta intensivkurser, tyvärr.

Emma

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att ta körkort?