• Gosgrodan

Hur lång tid tog det för er att ta körkort?

Hej alla vänner på FL!

Håller som bäst på och försöker ta körkort. Har sedan 2-3 veckor övningskört några ggr i veckan och tycker att det går framåt! Har idag varit ute på 90-väg för första gången och planerar att öva stadstrafik i veckan som kommer.
    Tror ni att det är realistiskt att hoppas att jag har körkort i mitten av november, dvs om 2,5 månad? Det vore väldigt bra ur jobbsynpunkt nämligen...

Hur lång tid tog det för er? Privatist eller bilskola?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att ta körkort?
  • Leia och knottets mamma

gjorde det på bilskola. kändes bäst så. tre månader tog det för mig.

• Smothie

2 månader, sen var det klart =)

• Annemone

Hmm... jag började övningsköra så fort jag fick, dvs när jag fyllde 16. Teorin pluggade jag lörd, sönd innan skrivningen och det gick bra. Hade körkortet strax efter 18-årsdagen..

• Annemone

Glömde svara på din fråga. Jag tror du grejar det!

• rollergirl

För mig tog det kanske 5-6 månader, men jag hade ingen brådska direkt;)
    Körde på körskola mest.

Du verkar ju ha kommit en bra bit med körträningen, säkert tror jag du lyckas bli klar o kunna ta körkort i november!!

Lycka till med lappen!!

• joh99

För mig tog det 2,5 månader från det att jag satte mig och körde första gången tills jag hade kört upp. Hade nog gått lite snabbare om jag inte hade behövt vänta så länge på uppkörningstid.
    Jag körde dock varje dag under de här månaderna och pluggade mycket på teorin (tog 1 mån).

Lycka till!!

• Juniphé

Jag började på bilskolan i början på september -96 och i slutet på november samma år hade jag körkortet i handen

Jag körde väldigt lite privat... körde omkring 20 ggr på trafikskolan

• Gosgrodan

Hoho, kul att se den här tråden upplyft igen! Kan uppdatera er med att jag har uppkörning på tisdag!!! Är ruggigt nervös... Lovar att berätta hur det går...

• Mistress

Hoppas det går bra för dig. =)

Själv körde jag upp 1 oktober och kuggade. Jag ska snart beställa ny tid. =)

• Glad i hågen

Ca 3 månader tror jag. Jag gick på vanlig bilskola en gång i veckan, tog teoriprovet så snart jag fick efter 18-årsdan och körde upp några veckor senare.

Om jag inte minns fel (det var över 10 år sen) så tog jag 8 lektioner och körde jättemycket privat med mina föräldrar. Min pappa pendlade till samma ort som jag gick gymnasiet på, så jag kunde köra ca 6 mil om dan alla vardagar om jag ville, blandad landsväg och stadskörning. Det var nog min räddning.

Och så nötte jag hemma på gårdsplanen med fickparkering, backa runt hörn, starta och stanna i backe osv. Jag var supermotiverad för jag hade ett extraknäck som väntade om jag bara fick kortet.

Lycka till på tisdag gosgrodan!

• Poena

Jag tog de mesta lektionerna genom körskolan och körde en del privat, det tog 3-4 månader (tog ju ett tag från att man var "färdig" + hade skrivit upp tills uppkörningstiden också, det har jag inkluderat i tiden ovan)

Jag tror att din tidsplanering är realistisk, men fråga också din körlärare hur lång kön till uppkörning är! Där jag tog var det ca 1 månad då som jag fick vänta från det att jag var redo att köra upp!

• Poena

Ojdå! Ibland kan det ju vara bra att läsa svaren innan man svarar Såg nu att du redan hade uppkörningstid

• Malin med Tim

Började övningsköra privat i september 03 sedan tog jag tio lektioner i skola efter nyår och körde upp den 3mars-04, och det gick ju bra!

• LillTiger

LYCKA TILL!!! Spännande...
    Har själv haft körkort i snart 2 månader- underbart skönt att ha!

Håller tummarna!

• Gosgrodan

Jag klarade det!!! Hurraa!!

Stort tack för alla tips och råd och all peppning!!!

Mistress: Stort lycka till nästa gång, du fixar det!!

Kram gosgrodan

• Äppelpaj

Grattis!
    Har haft mitt körkort i 4 månader och det är sååå skönt! Vilken frihetskänsla!

• Alsephine

Grattis till Gosgrodan! Det tog ca en månad för mig. Intensivkursen var kalas!

• Annemone

Grattis!! Ta´t lugnt ute på vägarna

• Isabelles morsa

Mitt körkort tog två månader.. Då satt jag där varje dag..

• Gosgrodan

Tack, tack alla! Tycker det är lite läskigt nu när det börjar bli halt, men jag tar det lugnt så det ska nog gå bra!

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att ta körkort?