• Anonym

mörkgrön avföring?

vad beror det på? lös med! kan det bero på att den passerat fort?

• Svar på tråden mörkgrön avföring?
  • Runguska

Det brukar bli så för mig när jag ätit mycket ärter, är det något du ätit de senaste dagarna?

• Anonym

det enda jag kommer på är en macka med massa frön i (och fibrer) som jag åt i gårkväll, för den såg jag spår av honung! annars inget ovanligt!

• Runguska

Färgen kanske det inte ger svar på, men lite lösare kan det ju bli om du åt exempelvis linfrö.

• Anonym

sån där axa macka som är lite brun

• pcotjej

Är det du eller barnet? Är det barnet så står det i infon från amningshjälpen att barnet kan få i sig för mycket av den laktosrika mjölken som kommer i början av amningsstunden och barnet kan få ont i magen. Grönt bajs kan också innebära att barnet inte går upp så mycket i vikt.

För att u8ndvika detta så bör man låta barnet suga färdigt på ett bröst tills det släpper själv då den feta näringsrika mjölken ökar under amningstillfället.

Hoppas att det ordnar sig!

• flingflong

Grön avföring kan betyda att det e nåt vajsing med gallan men troligtvis är det nåt du ätit men håller det i sig så kanske du ska kolla upp det..Lycka till!

• Anonym

det är jag tyvärr! men jag antar att det inte är farligt i varje fall???? det kanske är jag som fått i mig för mkt laktos för ´jag har mkt krångel med magen så jag kanske är lite känslig mot det??!!

• AnniaB

Grönt bajs kan bero på att man sväljer för mycket luft. Inget farligt alls!

Svar på tråden mörkgrön avföring?