• Apif la deuxième

Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)

Hej. Jag ska flyga ikväll. Men det är en kortare flight och jag ska inte ha med mig särskilt mycket, så jag tänkte att jag inte checkar in nåt baggage utan bara tar min väska med mig in i kabinen.

Men nu undrar jag, får jag ta rakhyvel och pincett med in i planet? Oftast brukar jag checka in baggaget och då kan jag ha det där, men nu undrar jag hur det blir, jag vill inte att de konfiskerar min nya Venus Divine

• Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)
  • Novus

Man får ju inte ens ha nagelfil så jag kan inte tänka mig det!
    Men ring och hör. Eller hoppas att någon annan har bättre svar än mig

• Apif la deuxième

Fan, senast beslagtog de min fina trubbiga nagelsax, och jag gillar inte att bli av med min egendom. Skulle inte orka ringa heller för man får bara vänta och höra nån musik som ger tinnitus..

• cjn

När jag flög sist (till USA) var de jättehård, blev av med min bästa nagelfil och t.o.m en nagelknipsare... Hur skulle man kunna göra skada med en sån?

• Den där Linn

Jag flyger oftast bara med handbagage och jag har kunnat åka med min Venus och pincett

• HumDis

Nej, man får inte ha med rakblad eller pincett.

/ HumDis
  • Novus

cjn
    En nagelfil går nog ganska lätt in i tex halsen skulle jag kunna tänka mig att de tänker

• HumDis

Min bror flyger då och då till USA och när han en gång skulle hem igen så tog de t o m bort gemen på hans papper i handbagaget. hehehe

/ HumDis
  • YokohamaNr2

Nej du får/ska inte ha med pincett eller rakhyvlar men det är inte alltid de kommer upp på röntgen/säkerhet och gör de det så tar dem grejerna så om du inte är rädd för att förlora pincetten och rakhyveln så kan du ju prova!

• Den där Linn
    Jag som har flygit så mycket och alltid kommit med, trots min rakhyvel och pincett!!
  • ming

Novus-> Fast å andra sidan går nog en penna lika lätt in i någons hals.

Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)