• Apif la deuxième

Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)

Hej. Jag ska flyga ikväll. Men det är en kortare flight och jag ska inte ha med mig särskilt mycket, så jag tänkte att jag inte checkar in nåt baggage utan bara tar min väska med mig in i kabinen.

Men nu undrar jag, får jag ta rakhyvel och pincett med in i planet? Oftast brukar jag checka in baggaget och då kan jag ha det där, men nu undrar jag hur det blir, jag vill inte att de konfiskerar min nya Venus Divine

• Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)
  • Trossens mamma

Jag kan ta med mej nästans vad jag vill jag tror jag... iom att jag har papper på att jag har titan i ryggen fast jag är ingen sån såklart som smugglar vapen å knivar

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Kaosspassageraren

ming: samma här! Och mina (likaledes manliga) kolleger var också väldigt fascinerade. "Klipper du med den?" frågade en. Jaaa, korta ögonfransar är ju idealet...

Trossens mamma: Terrorvarning ! Jag trodde inte titan gav utslag i kontrollerna dock?!

• Trossens mamma
    Kaosspassageraren skrev 2006-05-18 16:52:47 följande:
    ming: samma här! Och mina (likaledes manliga) kolleger var också väldigt fascinerade. "Klipper du med den?" frågade en. Jaaa, korta ögonfransar är ju idealet...Trossens mamma: Terrorvarning ! Jag trodde inte titan gav utslag i kontrollerna dock?!
    Jopp. men nu är det många år sen jag flög. både pappa o jag hade papper. han från en arbetsolycka å jag för min scolios. å jaa. det pep lite så vi visade lapparna bara där de stod så att v hade bla bla bla i ryggarna åså.
    kan tilläggas att jag har ganska lång stav oxå så.
  • lilla mej

du kan aka fast fast allt de gor ar att ta sakerna i fran dig. Det beror pa flygplatsens sakerhetskontroll.

• Kaosspassageraren

Trossens mamma: Kan tänka mig att du varit rätt noga med att ha det där pappret med dig när du har flugit ?!

Vad betyder det att du har en lång stav?

• Trossens mamma

ja jag hade alltid lappen med mej...till flygena.
    staven håller ryggraden på plats typ. den va sned 67 graders kurva. så nu är jag ganska rak typ. man ser det inte om man inte vet om det helt enkelt.

kom å tänka på en kompis som går på kryckor pga cp skada å då flög hon utomlands å då tänkte de ta kryckorna av henne...för de pep. men hallå. då kunde hon gå bara 1 meter max...ha ha

• Nika75

En stackars tjej fick lämna i från sig sina isdubbar i säkerhetskontrollen sist. "Tänkte inte på det..." Hihi. Själv har jag dock lyckats få med mig pincett men jag vet också de som blivit av med dem...

• utlandssvenska

Jag flyger ofta. Jag ar diabetiker oche fter ett gral med air France over att jag inte skulle fa ha mitt insulin ine i kabinen ( checkar jag in det sa FRYSER DET OCH GAR INTE ATT ANVANDA ....men det trodde de inte pa....skrammande men sant...) sa deklarerar jag nu aldrig att jag bar insulinsprutor med mig och dom fragar valdigt sallan om det i sakerhetskontrollen och ifall att sa har jag intyg fran min lakare. jag har alltid min venus och pincett med mig och har aldrig blivit av med dom!

Men visst kan man ha otur och i sa fall ar det bara att lamna bort dom! Dom ar ju itne livsnodvandiga som mitt insulin var.

• Kaosspassageraren

utlandssvenska: Men oj! Ja, just sådana frågor känns ju verkligen som de borde känna till vad konsekvenserna blir. Jag respekterar verkligen säkerheten, men där borde det ju finnas tex ngn möjlighet att låsa in grejerna i kabinen eller så, så att det i vart fall blir en fördröjning om ngn skulle försöka använda på fel sätt.

Gav de med sig till slut eller var du tvungen att låta bli att flyga?!

Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)