• Apif la deuxième

Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)

Hej. Jag ska flyga ikväll. Men det är en kortare flight och jag ska inte ha med mig särskilt mycket, så jag tänkte att jag inte checkar in nåt baggage utan bara tar min väska med mig in i kabinen.

Men nu undrar jag, får jag ta rakhyvel och pincett med in i planet? Oftast brukar jag checka in baggaget och då kan jag ha det där, men nu undrar jag hur det blir, jag vill inte att de konfiskerar min nya Venus Divine

• Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)
  • bettyboopan

Sist jag flög var jag tvungen att lämna av pincetten, dom är rätt noggranna nuförtiden, så jag hade packat ner allt i det vanliga bagaget!

• Apif la deuxième

Jag hade en gång med mig en gaffel i min bag, har ingen aning om hur den hade hamnat dit. En fin dyr gaffel var det, men jag sa åt dem att förvara dem och så skulle jag ta den när jag kom hem, men då missade jag flyget och fick ta mig hem på annat sätt istället. Den gaffeln såg jag inte mer

Jag tror att en stilettklack kan göra mer skada än en nagelknipsare. Men sådant förbjuder de ju inte.. Eller en vinflaska som man slår sönder blir ett dödligt vapen.

• iolanthe

Senast jag flög, från Vasa till Stockholm, så var det inga problen fastän min venus var i handbagaget. Men å andra sidan tror jag inte dom är så noga här i lilla Vasa. Så ska du ut i världen så finns nog risken att dom tar den.

• Apif la deuxième

Nej det är en kort 30minuters flight med Blue1. Men jag får försöka se söt och oskuldsfull ut, hur nu det ska gå till..

• FruPuffen

Vi fick lämna i från oss en vanlig matkniv, inte ett dugg vass, som vi hade i handbagaget.

• outandabout

Jag flyger flera gånger i veckan över hela världen. Jag har alltid både venus rakhyvel och pincett i handbagaget. ha en trevlig resa

• Kaosspassageraren

Det har inte med flygbolaget att göra, utan flygplatsen, i om att det inte är flygbolagets personal som kontrollerar bagaget. Jag brukar inte ha problem längre när jag flyger inom Europa, så jag tror att det kommer att gå bra. Ett snikalternativ skulle väl vara att du lägger "handtaget" i ett bagage och själva bladet i ett annat, då är det inte säkert att de ser på röntgen vad det är, men sådana tips kanske man inte ska ge..?

• Kaosspassageraren

Första gången jag flög med jobbet var kort efter elfte september och då blev jag ombedd att, inför alla kolleger 40+ affärsmän demonstrera min ögonfransböjare. Snacka om att känna sig fåfäng och inte jätteproffsig! Fast jag är kvar här fortfarande och böjer ögonfransarna varje dag, så det verkar ju ha gått bra..

• YokohamaNr2

Den värsta grejen jag hörde var min kompis som flög från Stansted till Edinburgh, de tog ifrån henne en hårklämma som hon köpt på Accezorise på flygplatsen...när hon kom igenom säkerhetskontrollen så fanns det en Accesorize där inne också med samma j-a hårklämma.... ja detta var ganska nära 11 Sep så det var lite mer paranoja!

• ming

Kaosspassageraren-> Jag fick också ta fram min ögonfransböjare och visa personalen en gång i Paris. Det var sommaren efter 11 sep.
    Till flygbolagetsförsvar måste jag väl säga att det var killar som stod vid säkerhetskontrollen, och att de inte fattade vad det var förrän jag också fint fick demonstrera (om de ens fattade då).

Svar på tråden Rakhyvel in i kabinen? (flygplan)