Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Stenmarks låt förra året tyckte jag var det sämsta bidraget någonsin (kändes det som).
Pinsamt dålig!
herbina: hon hade bl.a. kallat de grekiska scenteknikerna idioter, inte dykt upp till Islands pr-möten osv. Det är visserligen en del av hennes "image" att vara en bitch men det gick för långt.
Herbina:
Tyckte ni att det var rätt att Carola vann här hemma då? Själv höll jag på Andreas Johnsson...
JA en sån som hon-Silvia-passar då inte in här...uugh...
Hoppas ni inte tar illa upp nu...jag tycker att Carola har en superbra framträdande hon verkligen äger scenen. Åt andra sidan vore det ju kul att Sverige vann för kanske man har då chansen att själv vara på plats i finalen som år 2000. Men men, jag hoppas att någon annan vinner bara för att det krävs lite nya fläktar (och nu menar jag inte Carolas fläktar). Det är en såååå typisk svensk schlagerlåt och "eurodiskopop" som man hört tusen gånger, verkligen inget speciellt och dessutom har hon ju redan vunnit, så det blir inte kul för tävlingens skull om hon vinner igen. Låt de nya talanger (som Lordi
) kommar fram! Dags för uppfräschning (och då menar jag inte Botox)!
Satu:
ha ha....
Ja, fram för Lordi.
Eller Grekland.....eller rumänien....ha ha jag har nog svårt att bestämma mig
Jennie med ie: Jag håller med helt o hållet att man inte måste heja på sitt eget lands låt.
Jag hejade inte på Lena Ph för 2 år sedan, tyckte att den låten var värdelös.
Då hejade jag på Ukraina, som oxå vann.
I år känner jag likadant som då; dvs hoppas att Carola kommer tillräckligt högt upp för att vi skall slippa kvala nästa år. I svenska uttagningen hejade jag på BWO i år... Har inte riktigt bestämt vem jag skall heja på i kväll, Finland kanske?
Får gå in på SVT's sida och lyssna på de direktkvalificerade bidragen tror jag.
Jag tycker att det var ganska spännande med kvalet, liksom dubbelt upp av melodifestivalen ju!
Betty, jag tyckte också Det gör ont var värdelös och höll också på Ukraina
Förra året tyckte jag Las Vegas var ännu sämre... och tycker Sverige behöver näsbrännan av att inte vara givna i toppen.