Kata beach,Phuket
Vi har prel. bokat en resa till Kata i december, men eftersom det finns så oändligt många platser att åka till blir jag osäker..
Är det någon som varit i Kata??
Vad var bra/dåligt?
Våran son kommer vara 20 månader.Tips?
Vi har prel. bokat en resa till Kata i december, men eftersom det finns så oändligt många platser att åka till blir jag osäker..
Är det någon som varit i Kata??
Vad var bra/dåligt?
Våran son kommer vara 20 månader.Tips?
Hej! Jag har varit till Thailand tre gånger varav två gånger till Phuket. Har dock bott i Patong men förstås besökt Kata beach ibland. Sist vi var där hade vi med sönerna som var 2 resp 5 år. Allt gick bra. Skulle tro att alla ställen i Thailand är bra att ha med barn till! Överlag så skulle jag ta med barnen överallt utom till storstäder... Hoppas ni får en härlig resa!
Jag har varit på Kata Beach, vi bodde på Kata Beach Resort, ett hotell jag verkligen kan rekomendera. Jag har dock inte rest i Thailand med barn utan jag var höggravid när vi var där. Men efter 3 juni kna jag svara hur det är att resa med små barn för vi åker tillbaka till Kata nu på onsdag. Men precis som Eva skriver så tror jag att alla ställen är bra över lag att åka till med barn. man kanske ska välja hotell med omsorg, som har bra poolområde och ända nära till strand.
Trevlig resa!
Vi var där nu i april med våran 15 mån son, visst var det bra men jag tycker det var för mycket trafik och allmänt "yschigt" Vi var även på Koh Lanta i 11 dar och det kan jag verkligen rekomendera, perfekt för barn familjer. Sen var vi på Railley 11 dar, det var också bra, ingen trafik men å andra sidan inga riktiga vägar så det fanns just ingenstans att gå... Men ville man shoppa och så så kan man longtail båt in till Ao nang, 10 min.
hej, kata beach är helt underbart, åker alltid dit och badar och snorklar, massa mysiga "små" hotell och fina resorter. barn vänligt, absolut.
bor själv i patong, har en dotter på två mån,
skriv gärna om du undrar över något särskilt
Tack för era svar
Det blir nog bra ändå tillslut, men man blir ju lite nervös när man ska så långt bort med en liten..
Fler som varit där?
Har varit i Thailand 5 gånger men aldrig vid just Kata. I feb. åker vi för sjätte gången men första gången med barn till Thailand. Vi åker denna gång till Koh Chang som ska vara bra för barn och ännu inte har hunnit bli så exploaterat som det är på Phuket. När folk fråga mig om vart man ska åka i Thailand, så brukar jag svara att det finns så många fina o underbara ställen så välj inte Phuket. Phuket kallas ju även för Svenskarnas nya Mallis.
Nedan skriver jag mina rekomendationer om vart man kan åka och som är bra för barn.
Koh Lanta
Kha Lak
Koh Samui
Koh Samet
Koh Chang
Koh Kho Khao
En väldigt lugn och bra plats tycker jag var Kamala beach strax norr om Patong på Phuket. Som dag och natt i jämförelse med de exploaterade stränderna på ön.
Hej.
Funderar också på Thailand i Dec. Våran son är också 20 mån då.
Vi har varit i Thailand utan barn men har vänner som har varit med barn och de säger att det är otroligt barnvänligt. Några bodde i Patong och de tyckte att det var för mycket liv och trafik där. (men det är ju en smaksak) En fam bodde just på Kata Bech, de tyckte att det var toppen. Istället för att bo mitt i shopping mecka Patong så tog de sig lätt dit när de ville.
Brittis: Håller med dig. Mycket bättre att bo någon annan stanns än i shoppingmeckat och istället åka dit då man vill det än att utgå därifrån .