• Cesilia

Kata beach,Phuket

Vi har prel. bokat en resa till Kata i december, men eftersom det finns så oändligt många platser att åka till blir jag osäker..
    Är det någon som varit i Kata??
    Vad var bra/dåligt?

Våran son kommer vara 20 månader.Tips?

• Svar på tråden Kata beach,Phuket
  • jesslin

Brukar räcka upp till 15 kg har jag för mig. Fast jag har hört annat, att det finns stolar där, men mest höga utan bygel. Tror Sofia fixar dem. Hon är ju 2 år och 3 månader då.
    Vilket hotell ska ni bo på?

• HelenS

Hur mycket får ni betala för era små? Om jag inte minns fel så blir det mycket dyrare efter 2 år. Vi tittar på att åka i nov och vår dotter kommer då vara 2år och 4 mån och de resesidor jag tittat på är det nästan som att man får betala fullt pris för henne. Känns som så mycket pengar för henne...

• jesslin

helenS. Ja, Sofia får typ 1500 kr i rabatt på sin biljett bara. Hon är 2 år och 3 månader då vi ska åka.

• Pollica

Helene S
    Ja, det stämmer. De flesta flygbolag (reguljära) ger bara 33% rabatt till barn som är över 2 år (upp till och med 12 eller 15 år). Ibland dyker det dock upp specialpris där barn får 50% rabatt men detta brukar nästan alltid endast gälla under lågsäsongen.

• novastar1

hej har oxå varit i thailand, dock inte med barn.Tyckte bara det var kul att läsa om er som bott på cannacia. Vi var där för snart 4 år sedan på smekmånad

• Nerdpippi

Vi ska till Kata i november. Vi ska bo på Kata Beach Resort. Trist att höra att det e som Mallorca Skrutten kommer vara 18 månader då. Jag har hört att maten är bra...fler m erfarenhet av maten där?

• Lady Bling

Vi var två veckor i Thailand i mars/april i år. Vi bodde då på Jiva resort and spa. Det var underbart där!

http://www.ving.se/hotel/hotel.aspx?regionid=15&countryid=3&categoryid=1&areaid=12716&resortid=4&hotelid=5&itemId=5

Det finns en del att läsa i min blogg/dagbok i mitt krypin om vår Thailandresa. Det som står är bland annat kopierade mail som vi skrev från Thailand till släkten i Sverige. Åh vad jag längtar tillbaka till Thailand! Glad

• mysig10

åk gärna till andra stränder utan flytande plastflaskor, hotell i massor ect... tex Nai Harn beach, kanonmysigt, inte mycket turister. Hyr en long tail båt ink. chaufför, kolla in grannöarna.... ta en tuk tuk till en mindre by.

Finns en udde, utkiksplats som är känd, kommer inte ihåg va den heter, men att se solnedgången där i från är oförglömligt!!! cape promph?.... något. Finns ett högt torn som man kan gå upp i , samt en offerplats för thailändare... offrar elefant-statyer , inte människor *asgarv, taskig humor*

Massor av turister?? självklart om ni väljer att bo på "turistiga" ställen, Kata, Karon, Patong osv... Finns många mindre mysiga hotell i södra Phuket. Tex Rawaii, Nai Harn,

• Cesilia

Jesslin: vi ska bo på Kata Sea Breeze, åker med Ving. Ligger en bit från stranden för jag är lite feg o vågar inte bo så nära..

Svar på tråden Kata beach,Phuket