• Cesilia

Kata beach,Phuket

Vi har prel. bokat en resa till Kata i december, men eftersom det finns så oändligt många platser att åka till blir jag osäker..
    Är det någon som varit i Kata??
    Vad var bra/dåligt?

Våran son kommer vara 20 månader.Tips?

• Svar på tråden Kata beach,Phuket
  • Nerdpippi

Hur har ni andra gjort m mat?

Kan man verkligen inte ge barnet samma mat som man själv äter?

• Cesilia

Jag vet inte alls hur vi ska göra med mat. först så tänkte jag inte ta med, med någon här i tråden tipsade om att man skulle ta med - så jag veeet inte..

• cillae

Vi hade med välling och gröt. Men annars så åt han vanlig mat, han var 14 mån. Han åt tex Fried Rice m vegetables, pannkaka (finns överallt, naturell el med tex ananas el banan) Sapagetti Carbonara el Bolognese, Toast m ost.

• Cesilia

Det lutar åt att inte ta med någon mat

• jesslin

Nej, han är ju så pass stor då. Låter som det finns en massa gott ändå.

• Fenris

Kata e fint tycker jag, nu har vi inte åkt med barn...men vad jag kommer ihåg ska det inte vara några större problem..vi va där 2002, skulle nog rekommendera Kata före Patong iaf.. Vi bodde på Tropical Garden (tror jag det hette)...jättefint!

• Cesilia

Ja precis. Också var jag in på Ving hemsida o där föreslog de en del rätter som var lämpliga för barn.Kan ju vara bra o ha lite tips med sig!

• Susanne1981

När vi var till Surin beach i vintras (isak var då 1,5 år) så tog vi med barnmatsburkar från sverige. Vi värmde dom ppå hotellet runt kl16-17. SEdan gick vi ut runt 18 för att äta och isak fick då lite glass eller pommes. Vi tyckte det funkade för det var för varmt att gå på retaurang innan 18 och isak behövde mat innan dess. Nu visste vi att han fick i sig en burk mat i vårt rum med AC. SEdan hade han fullt upp på restaurangen och skulle inte haft tid att äta. Det fanns ju inte matstolar och det är lite svårt att ha honom i knät när han ska äta, dessutom ville alla i serveringspersonalen leka med honom så vi fick äta i fred. Väldig lyx. PÅ lunchen åt han ute med oss, sådana rätter som ni ovan nämnt. Vi tog med oss 14 barnmatsburkar och när vi åkte hem fyllde vi upp väskan med alla inköp + plus en nyinköpt väska full.

• Nerdpippi

Jag tänkte att det kan vara väldigt smidigt att ta med sig de här färdiga gröterna som Semper kommit med. Dom behöver man ju inte värma heller!

• cillae

Va hade med vattenkokare, sen ryllde vi upp vårab 330 ml välli´gflaska med hett vatten inna vi skulle iväg på nåt, då räckte det vattnet både till gröt ocg välling. Ett annat tips om ni inte vill ta med mat: Som Susanne1981 skrev så måste dom få äta tidigare, men då brukade vi gå till hotell restaurangen och beställa nåt som vi tog med till Bungen och åt där. Ett till bra tips är Ris med bolognese, det är lättare att äta än spagettin.

Svar på tråden Kata beach,Phuket