Annorlunda Bröllopspresent
Ska vara tärna på än nära väns bröllop i sommar.
Skulle så himla gärna ge bort något ovanligt/annorlunda i present.
Så nu ber jag er om hjälp...
Kom med alla era ideer tack..
Ska vara tärna på än nära väns bröllop i sommar.
Skulle så himla gärna ge bort något ovanligt/annorlunda i present.
Så nu ber jag er om hjälp...
Kom med alla era ideer tack..
Om de är intresserade av Grekland eller ska dit, så kanske en stor grekisk delikatesskorg kan vara något? Fylld med div grekiska "specialiteter", ouzo, kanske någon bok om Grekland, cd med grekisk musik. Sedan kan man ju toppa denna med en liten resecheck om man vill - beroende på hur mycket man vill lägga, och hur mycket man lagt på innehållet i korgen...
E l l a:
Tack jätte bra ide..
Dom ska dit på sin bröllopsresa..
Jag har hört om någon som fick ett lagringsvin i en igenspikad trälåda, men där det fanns en liten öppning. Så fick gästerna skriva hälsningar och sticka in i springan, och brudparet fick öppna lådan på deras femte bröllopsdag och läsa lapparna och dricka vinet som då mognat klart
Vi har gett bort en flygtur till vänner som gift sig! Hör med flygklubb i närheten,otroligt kul att flyga över sitt hus Inte farligt dyrt heller(vi betalade ca 400 kr för en halvtimma)
En mycker rolig sak paa bröllop är att man fixar ett stort papper och maanga färgpennor till festen sedan tar man en fin bild (maalning de skulle gilla, kort paa naagot fint....) Det ät viktigt att bilden har ganska maanga detaljer. Sedan gör man ett rutmönster paa bilden och klipper ut rutorna och numrrar dem. Det stora pappret rutas ocksa och varje ruta ges den siffra som den skulle motsaara paa bilden,. Sedan delar man ut bildrutorna til de bröllopsgästersom vill och laate dem under kvällens gaang rita av sin delav bilden (gärna paa ett personligt sätt) I slute av kvällen har brudparet en rolig bild att hänga upp som gästerna maalat.
Kan naturligtvis även kombineras med naagot annat!
JAg hoppas du förstod hur jag menar, annars faar du gärna fraaga!
En fotobok. Personligare kan det inte bli
Det finns konstnärer på stan som målar av foton på folk. Det finns iaf i Nordstan i Göteborg. Vi fick en tavla av oss själv av våra vänner och den var avmålad i blyerts från ett foto. Kanon fint minne! (Dessutom får man ha sig själv på väggen )
Min syster o svåger fick en låda av oss som de skulle öppna först efter sitt första riktiga äktenskapliga gräl. I lådan låg instruktioner (typ "1. ta fram en korkskruv"), lite mums (vin och choklad) samt lite små presenter de skulle ge till varandra. I centrum fanns ett test (ett för honom och ett för henne) med frågor som "vems fel var det att ni började bråka"... Efter "rättning" fanns olika alternativ för fjäsk mellan makarna.
Hoppas att du fattar hur jag menar; 100% kärlek och ironi. Hörde efteråt att de garvat duktigt. Billigt, men tar lite tid.
Lycka till!
Har inte läst hela tråden, så tipset kanske redan har dykt upp..