• Junipingla

Flicknamn på M?

Vi väntar 4:an och syskonen heter Nicholas, Michelle och Noel.
    Det var inget medvetet drag att ha namn på N och M utan det blev bara så.
    Pojknamn är klart (ett M namn - inte heller medvetet!)
    och nu funderar jag givetvis på tjejnamn och är osäker på om det blir knepigt med ett tjejnamn som inte är på M. Vill inte ha N, eftersom minstingen är på N och de blir nära i åldern så man kommer nog säga deras namn ihop ofta.

Jag älskar namnet Juni men är osäker på om det passar in. När det gäller M namn så har jag hittills fallit för Mollie och Meya men de känns inte helt hundra.

Har ni fina förslag på flicknamn på M? Gärna lite mindre vanliga (Inte Matilda, Maria, Maja/Maya ellerliknande.
    Och passar Juni in även om det inte är ett M namn?

..med Lassemaja i v. 18 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-06 23:34:09:
    Så många fina namn! Många av namnen nämns ofta: Moa, Minna, Mira, Miranda, Mirelle, Minnea, Meja, Maja m.fl (så ni vet)
  • Svar på tråden Flicknamn på M?
  • Sandvargen

Har inte läst hela tråden men mitt förslag är Mira.

• Sussieb

Miranda är min favorit.
    Minnea är också fint och ganska ovanligt...

• CORPSBRIDE

Madicken är gulligt tycker jag.

• Skrutteruttan
    Minna är fint....
    Mamma till William, Tilde, Leon och Li....
  • Elis är min kärlek

TS: Du har väl inte glömt MINI?!!!

• Junipingla

Elis...: Mini ÄR gulligt, men som smeknamn :) Att ge ett barn ett namn som betyder en egenskap eller syftar på utseende kännas inte ok. Tänk om Mini är en bastant och storväxt tjej? Känns ju bara dråpligt då att heta Mini :D

..med lilla4an i v. 20 - busungar.nu/lilla4an
  • Elis är min kärlek

Junipingla: Synd att du tänker så! Mini som är såå fint! Men du har en poäng, tänk om flickan råkar bli ett stort fruntimmer. Det finns alltid elaka människor som vill retas och det vill man ju kanske inte utsätta sitt barn för! Svårt det där. Hoppas du snart hittar ett namn som du tycker om. Har du/ni bestämt er?

Svar på tråden Flicknamn på M?