Inlägg från: Föneböna |Visa alla inlägg
  • Föneböna

Bebis i Blekinge 3

vikkis: fasen vad du är duktig!!

själv funderar jag på att leta upp lite gulliga bebismönster och sticka ihop nått! har sett jätte gulliga små bebistofflor i en tidning!
    jag har virkat en chock lovikka bebisfilt. runt den har jag börjat virka in annat mjukt garn, fast det garnet var tydligen en jätte rolig hundleksak.. så nu finns det inge garn kvar.
    *jäkla charlie*

• Föneböna

vikkis: måns jobbar på 3:e hkpskv
    vad heter din man? måns kanske vet vem det är!

• Föneböna

hejsan!!
    så var det fredag igen!!
    helgen är ändå bäst!! för då får jag ha min sambo från morgon till kväll!!

är det bara att ringa till hälsocenter här i ronneby och be dom lista mej, så jag får någon läkare som kan ta över ett viktigt ärende.?
    måste få ner alla papper från förra läkaren, så jag kan söka nytt aktivitetsersättning.

• Föneböna

mormor: ja, jag sitter inne och jagar en läkare.... har precis pratat med förkäkirngskassan.. jag blir inte klok på dom här utrdningarna,,,,..

ska snart släppa detta en stund och ta en promenad med charlie!

• Föneböna

yohooo!!
    nu har vi äntligen fått hjälp att koppla in tvättmaskinen!!!
    gissa om jag ska tvätta i lägenheten!!

• Föneböna

mormor: det ska bli riktigt roligt att tvätta kläder nu!!!

för några dagar sedan, va jag och köpte jordgubbar vid icamaxi.
    och då tyckte tanten som sålde dom att jag skulle äta mycket jorgubbar.
    "för det är jätte bra för lillpojken" sa hon...
    "jaså du tror det är en pojk" sa jag förvånat.
    "ja det ser ju så ut" sa tanten, och tog betalt för någon nannan.
    hon verka vara riktigt säker på att jag väntar en pojk. å jag har aldrig sett den tanten innan!! jag tyckte det va lite kul!

• Föneböna

evaeng: det är bara min sambo, och kanske någon till som tror det är en flicka. men resten har sagt att jag väntar en pojk.
    å jag tror att jag har en lite pöjk i magen! så vi får se vad det blir!

ja i helgen ska jag göra allt som bara faller mej in. jag har inte planerat nått förutom att vi ska storstäda på söndag.
    antagligen blir det lite pyssel med barnrummet, eftersom jag inte kommer ha tid med det i slutet av sommaren.

• Föneböna

eio: fasen vad härligt!!!
    ja det är så sjönt när sambon kommer hem om han varit borta några dar. som tur är har han inte jobbat borta på ett tag nu!

nu jäklar har vi handlat loss lite på jysk!! det vart ett dataskåp till vardagsrumet, två små hyllor till barnrummet, en ny köpmansdisk till köket!
    ville ha en sackosäck med, men det fans inga fina

• Föneböna

hallojsan!!
    villken härlig dag!!
    i dag ska jag nog ge mej ut på en långpromenad med charlie. och sedan får man ju se vad som dyker upp. jag borde nog ta och städa hemma, men det käns inte så viktigt i dag.

skulle behöva råd om någon tandläkare här i blekinge, som inte borrar utan använder laser. jag har fruktansvärd tandläkarskräck, och speciellt borren.. men har hört att det inte ska känas något om man lagar med laser. är det någon här som har lite koll på det?
    vore jätte glad för svar!

• Föneböna

godmorgon!
    härlig dag i dag mä!!
    satt isolen ungifär trekvart igår och i dag är jag rosa på axlarna.... "det tar sej"

våran lägenhet tynger mej... har köpt nya möbler som vi inte fått ordning på än, och det känns bara jobbigt att städa när man vet att det måste städas så fort andra möbeln ska ut och den nya sättas på plats.. jusst nu står allt mitt på golvet.
    längtas tills det blir nån ordning!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3