Inlägg från: Föneböna |Visa alla inlägg
  • Föneböna

Bebis i Blekinge 3

ursäkta att jag skriver lite konstigt i mellan åt... jag skyller på värmen!!!

nu måste jag hoppa in och ta en kall duch innan jag blir helt oförstålig av värmen!

• Föneböna

så där ja, då har man "blött" ner sej och stoppat nått i magen till bäsen!!
    det vart vofflor med sylt i dag!

• Föneböna

godmorgon!!
    är så avis på er som ska till ullared...
    vill också dit..

villken natt... ja tropisk värme sa dom på radion att det skulle bli... och det blev det..
    och lite sömn vart det.

å i kväll får vi vårat första besök uppifrån(sedan vi flyttade ner förra året) av min syrra!!!
    ska bli roligt att visa vårat nya hem(som igentligen inte är så nytt längre!)

• Föneböna

happ då har man haft ett litet utbrått...
    sambon kom hem och sa att han skulle träna i kväll... när vi får besök..
    ioförsej talade han först och tänkte sen, men jag är inte att leka med i denna värme.. så han ändrade sej.. kanske för att få mej lite lugn..!
    jäkla karar..

• Föneböna

eio: vi får ju besök, så jag är lite sugen på att ta med dom till garlichaus(eller vad det heter) och äta god mat.. om det inte är full proppat överallt..
    annars blir nog denna helg mäst lugn tror jag. beror lite på vad min syster och hennes man vill hitta på!

naturligtvis blir det ju en sväng på marknaden!!!

• Föneböna

vad bra!! tänkte precis ställa mej med ett vattenkok..

godmorgon allihop!!

• Föneböna

stumpan: var lite rädd för att bli dålig nu när besökssesongen startat!!

titta in på mina bilder, så får ni se en jätte söt hatt jag köpte till min lilla hund charlie i helgen! (den är inte omtyckt, fast jag fick ett par bilder av honom i den i allafall, innan den hängdes på väggen som fint!!)

• Föneböna

om jag och min älskling får en flicka blir det Alice och blir det en pöjk blir det Lucas eller Hampus!!!

• Föneböna

godmorgon brudar!!!

igår gjorde jag nått jag inte skulle ha gjort...... jag tittade på förlossnings bilder via nätet.. härregud va hemskt det såg ut...
    fast jag har inte förlossningsskräck, men skulle antagligen kunna få om jag hade fortsatt titta på dom bilderna...
    förr hade jag inte brytt mej på det viset utan tyckt det va intressant, men nu när man i oktober/november kommer ligga/stå/sitta så där så käns det ju lite pirrigt!!!!

i dag ska jag i allafall på mödra och mäta magen för första gången! och sedan ska jag till älsklingens jobb och mysa ner mej i en soffa och läsa min favvis bok!

• Föneböna

halloj allisammans!!
    i dag är det sissta dagen för sambon innan semestern!!! 4 veckors njuta av sissta sommaren i frihet!!! ska bli sååå härligt att kunna vakna tillsammans varje morgon!!!

var hos mvc igår och fick veta att allt verkar vara bra!!
    ska ta och börja med lite järnpiller nu så jag blir ännu piggare !!!

• Föneböna

vera79: vad härligt att allt var oki!!
    man får grattulera på förlovningsdagen!!

• Föneböna

tittar in lite i mellan besöken och ser vad ni skrivit!!
    har nämligen haft besök konstant i tre veckor nu.. roligt men påfrestande i denna värme +att magen börjar vara i vägen...
    hoppas alla har en härlig sommar, och att ni som kommer föda snart är laddad!! förstår att det inte är det lättaste att sammla kraft i denna värme inför en förlossning, men ut kommer barnet alltid!!
    kram på er så länge, tills jag har tid att titta in igen!!

• Föneböna

GRATTIS till er som fått smått!!

Annoione: vad sjönt att du inte behöver vänta längre än till på måndag.. förstår att du käner dej trött nu.

själv har jag haft sånna där "härliga" nätter....
    utan sömn.. med samandragningar och höftvärk. å i dag har min hals strejkat.
    men det är nog inte så konstigt att det är så här nu.. det är nämligen lite kaos i min tillvaro. ska åka upp till hälsingland snart i några v. och missar allt med försäkringskassan här nere och föräldra grupp mm. och det gör mej lite nervös och ängslig.
    + att det är massa saker som måste göras nu innan vi åker, som jag inte riktigt har lust med.. men det är bara att gilla läget.

hoppas alla får en härlig dag i dag!!!

• Föneböna

stort grattis vera79!!
    vad härligt att det gick bra! snosa lite på lillkillen ifrån mej!

• Föneböna

god morgon...(vet att det är lite sent att säga så.. men jag vaknade för en timme sedan)

vad mysigt att så många fått bebisar! jag längtar ännumer efter min sprattelgroda i magen efter denna bebis bomb!

vad krongligt det är att ha hund... har varit så sugen att åka på inhandlarresa nånstans. men hundarna kan ju inte vara själva en hel dag.. jaja, det är ju tur att dom är söta och underbara i mellanåt !

nu var det dagar sedan jag kunde sova en hel natt.. jag blir ju så jäkla grinig om jag inte sover, så snacka om att jag har måsta ansträngt mej för att vara snäll...

hoppas alla får en bra dag!

• Föneböna

ååå en littlefrog pyamas!!
    ja den låter intressant!
    jag försöker hålla mej att köpa för mycket saker innan "grodisen" kommer, men det är ju så svårt.

såg så fina tjejbebis kläder igår när vi var i karlshamn en sveng.. då önskade jag för ett ögonblick att jag visste vad "grodan" hade för kön.. visste jag att det var en liten flicka, så skulle jag ha handlat loss ordentligt igår!!

• Föneböna

jordgubben:men villken godingtjej!!

i morgon ska jag göra glukosprovet å nu är jag sååå sugen på m-kulorna jag köpte igår... är det oki att äta dom nu?? eller ska jag bara äta mat+extra bröd? (har ätit glass idag..)
    är det någon som vet?? tacksam för svar!

• Föneböna

så då är ett bra tipps att gå och äta en rejäl kvällsfika nu då kanske..
    tack för svaret!!

• Föneböna

hurra hurra för eio i dag!!!

nu har jag varit hos mvc och tittat läget på bebisen och gjort glickosbelastningen. allt var bra, och allt tyder än så länge på att våran bebis kommer bli stor.

nu sa jag ta och slänga i mej lite mat... fasen vad jobbigt det va att inte få dricka nå vatten i morse.

• Föneböna

godmorgon!

i dag ska jag till min nya läkare. jag hoppas min journal har kommit ner... måste ha den då jag ska söka nytt aktivitetsersättning. finns den inte här nu, blir jag "topp tunna tokig"...
    jag undrar varför allt ska ta sådan tid när det gäller läkare och försäkringskassan...?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3