Bebis i Blekinge 3
Tack för alla tips kring halsbränna. Har startat en ny tråd för just detta ämne, så ni slipper höra mitt klagande.
Vet inte hur jag ska kunna hålla reda på alla trådar jag skriver i bara......
Tack för alla tips kring halsbränna. Har startat en ny tråd för just detta ämne, så ni slipper höra mitt klagande.
Vet inte hur jag ska kunna hålla reda på alla trådar jag skriver i bara......
Jonah kanske tror han är en kräfta, de går ju bakåt! HÅll koll på honom nu i fisketider
Kommer ni på fikaträffen hos Lönnemåla så jag får se honom där, är nyfiken.
Vintrar: morötter? den var ny för mig. Ska de va råa eller kokta?
Mormor: naturell eller smaksatt mineralvatten? Har bara smaksatt, funkar inte. Det som funkar bäst är att inte äta så länge halsbrännan håller sig borta, och sen när manhar den gå o knapra på nåt mest hela tiden. (anar att ett o annat kilo komma krypande då bara)
Vera: tröstar mig med att min halsbränna försvinner runt 1:a advent då
Åt just kokta morötter till middag (är det enda som rekommenderas både mot halsbränna och efter magsjuka) Hade inte läst att de skulle va råa. Har i alla fall ingen halsbränna just nu
Råa är mer lättillgängligt och godare, går ju att ha en påse med morotsstavar i handväskan. Provade kokta mest för att det skulle vara bra vid magsjukan.
Klistrar in huskurs-listan vi gjort i hata halsbränna-tråden (under väntar barn, mammakroppen om nån vill kika in)
Våra huskurer mot halsbränna:
Sötmandel
Mineralvatten, naturell
Sötlakrits, kan dock ge högt BT
Pepparmynta te
Riskakor, ej smaksatta
Mjölk hels standardmjölk
Morötter, råa enligt tipsaren, men jag kan intyga att även kokta funkar.
Ylle: man kan ha mkt i handväskan, handlar bara om att skaffa sig tillräckligt stor väska
Mormor: fin mage
Ylle: har du många stavar med dig då?????
Hej på er
Ingen rapport från Annione ännu????
Själv har jag vatt hos BM idag 24+2, och magsjukan jag klagat över i 4 dagar har ätit upp 2½ kg, vilket är positivt med tanke på min startvikt Pyret växer bra, hjärtljuden var flickljud enl BM, vilket även stämmer med halsbrännan som enligt vissa är värre när man väntar flicka än pojke.
Nu ska jag på stan o titta på bebisgrejor o köpa nya läkemedel mot halsbrännan.
Mormor: Tack för omtanken, magsjukan är borta nu men det blev lunch på stan idag o bakpotatisen var slut så jag tog grekisk sallad. En liten risk att må dåligt igen, men hittils är det bra.
Har shoppat lite söta bebisgrejer oxå, och kollat storlekar o priser på kuddar o täcken så jag kan sy billigare själv
Såg en grön pyjamas på HM som det stod little frog på och tänkte på Fönebönas bebbe som kallas för grodan.