Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Bebis i Blekinge 3

Annione: Såg just att du har BF på min o makens bröllopsdag!
    Tate: Ät upp all glass o bullar du har i frysen o be din man diska! Eller ring o skäll ut deras chef! De flesta jobbar ju även imorgon när det är fredag, be dem komma då! Alternativt kan du ju ta reda på deras namn o köra hem till dem med din disk!

Konstigt vad många lösingar jag kommer på på andras problem, kan någon vara idéspruta till mig och mina problem?

• Bibabba

Stackare som är höggravida i värmen. Såg en "kollega" härom dagen och hon var sig inte riktigt lik kan man säga, och ska inte föda förrän i september! Jag är glad att jag är härligt mittemellan gravid nu. Är i v 21, så halvtidsstrecket är passerat och jag har börjat känna Pyret röra sig :)
    Har vatt på Öland i helgen och badade i vatten som knappt svalkade idag, var säkert 24-25° minst! Tänkte avsluta med en IKEA tur, men snacka om att vi blev snopna när vi såg att de stängde precis, vi som ringt kundservice för att få reda på öppettid.
    Nu ska jag sova för att orka sista veckan innan semestern.

• Bibabba

Stumpan: vilken fin mage du har! 10 veckor är ju inte så länge, och dessutom kan det ju bli tidigare. Kul med en kusin dessutom. Mitt lilla Pyre har redan en kusin, men får en till vid jul, det är kul att vara gravid samtidigt som syrran!

Annione: Lägg lite kläder, lakan eller nåt i frysen som du kan svalka dig med sen. Jag la hudcreme i kylen när jag bränt mig i solen i lördags och det svalkade skönt. (Röda Clara dök upp även i år alltså, blir inte av med henne)

Det är händelsevis ingen i denna tråd som gilla folkmusik o visor och vill följa med mig till Korrö på folkmusikfestival sista lördan i juli?

• Bibabba

alla Ronneby-bor: trist att ha kokat vatten i onödan! min man jobbar i R-by och tog med en 1½ liters flaska Karlskronavatten till jobbet idag.

Här har det visst varit lugnt sen i förmiddags. Ligger ni på stranden eller? En annan jobbar ju denna v oxå, längtar efter semester.

Idag har vi vatt hos BM och lyssnat på hjärtljud mm. Fick veta att jag är i v 20+0 idag, inte 20+4 som jag trodde. Alla värden var bra, är framför allt nöjd med att jag bara gått upp 0,6 kg sen inskrivning i mitten av april. Jag behöver verkligen inga extrakilon, och faktum är att en stor anledning att vi väntat såhär länge med att bli gravida är just min vikt! Är supernöjd!

• Bibabba

Vad har ni för namnförslag till era småttingar?
    Om vi får en tjej ska hon heta Iris, Alva eller Agnes. Kille är svårare Wilmer eller Wilhelm kanske?

• Bibabba

Idag har jag intervjuat potentiella vikarier till min tjänst + en tillsvidare anställning. 3 bra personer, två kvar på fredag. känns konstigt att välja ut personer och sen inte få jobba med dem.
    Någon som vet hur lång handläggningstid FK har på havandeskapspenning? Skulle behöva veta hur länge jag ska jobba...

• Bibabba

Jordgubben: Jag har ansökt om HP från 26/9 och lämnade papper må efter midsommar = 3 månader i förväg. Dock är det ju semestertid nu, men det borde väl räcka? Ska ringa imorgon och kolla hur det går, är ju bra att kunna planera sitt liv lite....

• Bibabba

LÖnnemåla: kommer du ihåg vad hon heter möjligtvis?

• Bibabba

jaha, då har man fått foglossning! Har haft lite ont till o från i en vecka, och när jag var his BM i förrgår tyckte hon absolut att jag skulle ringa sjg, så det gjorde jag igår o fick en tid idag. Bra service där!
    Fick remiss till OTA för bälte + förmedlad kontakt till arb.terapeut för att få ett glidlakan, som han egentligen tyckte att jag borde kunna fixa själv. Vad säger du om det Annione, debitera jobbet för hjälpmedel till sig själv!

• Bibabba

Ojdå, ClineE har BF på lördag! det närmar sig nya blekingebebisar...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3