Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Bebis i Blekinge 3

leeanlej: jag gillar oxå att planera, men barn kommer inte på beställning. Dessutom är det inte tokpraktiskt att vara höggravid i värmen har jag hört (är själv någorlunda behagligt i mitten-gravid nu, och tycker det är jobbit ändå) Om min syster hade blivit gravid när hon ville skulle hon inte ha BF 29/12, men lycka till med försöken.

• Bibabba

mormor: blir impad över att du bakar i den här värmen, jag vägrar dra igång ugnen, fast å andra sidan skulle jag kunna använda mig själv som ugn, eller bara låta plåten stå framme på köksbänken o se kakorna gräddas

• Bibabba

Puh, är just hemkommen från Maxi. Funderade seriöst på att krypa ner i frysboxen med glass. Kan ni se ungarnas miner: Mamma, mamma det ligger en tant i glassboxen, mamma: det är Ok hjärtat, hon har en bebis i magen och då gör man konstiga saker.....

• Bibabba

Här var det dött minsann! vad gör ni?

• Bibabba

Annione: förstår dig! (se kommentar om glassboxen på Maxi som jag skrev 18.41)

Mira: Ja visst blev det skönare, men kan inte kalla det skönt ännu, får vänta några timmar o se om det blir ännu bättre.

• Bibabba

Jepp, jag var i K-na, jasså du kom på samma idé som jag? Måste vara PBL-tänket som sitter i sen AT-utbildningen, eller hur????

• Bibabba

vi hade PBL+patientfall - en blandning?

• Bibabba

den är väl inte redo ännu helt enkelt. Fast jag köper inte ditt resonemang om temperatur i livmodern/utanför för där inne måste väl vara 37°??

Nå vad tror du det är för kön?

• Bibabba

go midda!
    Kollar in lite precis före lunch, men som Mormor påpeka: här var det dött. Någon bebis som tittat ut under natten???

• Bibabba

NÄ men Annione, ingen bebbe idag heller? Hoppas du har en riktigt ruskig BM som skrämmer ut den, eller en riktigt snäll som bebben gärna vill träffa och därför glatt hoppar ut under besöket, självklart helt utan smärta

Själv har jag vatt på OTA idag och provat ut ett bälte mot foglossning. Gick på stan efteråt och fick dra upp byxorna hela tiden, för bältet förändrade ju min kroppsform något (allt fett som befann sig där bältet sitter är nu antingen över eller under)
    Försökte lägga band på mig när det gäller shopping av bebskläder, så det var bara en pyjamas och en mössa som hamnade i shoppingpåsen.
    Hur mycket kläder behöver en bebis egentligen???? man vill(?) ju inte köpa mer än nödvändiogt eftersom de växer rysligt fort.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3