• LenaK

Hur ofta tvättar du/ni bilen?

Idén till denna omröstning föddes då jag och min man diskuterade hur ofta bilen bör tvättas (för att jag tycker att han lägger tid på att tvätta bilen för ofta såklart). Han påstår att "de flesta" tvättar bilen 1 gång/vecka (!) Kan jag inte tänka mig. Jag hävdar: max 1 gång/månad (om man inte kört på grusväg i regnväder då förstås). Vi kör så gott som bara på asfalterade vägar.
    Kom igen nu! Hur ofta tvättar ni bilen??...ärligt.

♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?
  • CrazyOne

1 gång i veckan tvättar jag min bil..
    Utvändigt, invändigt.
    1 gång i månaden på sommaren så vaxar jag bilen..

Avskyr när bilen är skitig och äcklig..

På vintern så tvättar jag bilen oxå lika ofta då jag ej vill ha massa salt och skit på bilen..

• annca

En kollega kom just in och berättade att gubben före honom i tvätten i helgen hade hamnat lite snett, och då *försökt vända* inne i tvätthallen!

Det blev ju totalstopp och ingen fick bilen varken hit eller dit!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Äppelpaj

Annca, så skulle jag ALDRIG göra! *visslar och tittar i taket*

Det är ju som så att man provar saker en gång, märker att de inte funkar och ändrar strategi...

• Änglatuss

min sambo är lite av en puttsare, han tvättar av bilen då den är skitig (ofta med andra ord)

• Trojka

Varje vecka, och ALLTID för hand (automatiska biltvättar är allt annat än bra för lacken). Invändigt ung. lika ofta, kemtvättar klädseln gör vi vid behov.

• MARIA99

varannan månad kanske.. ibland hemma för hand & ibland i automat.

• Trojka

Puffar lite då jag är intresserad av att veta hur andra gör.

• Tant Green

Vi gjorde det i april och då var det ett år sedan Innan dottern föddes blev det väl ungefär var tredje månad åtminstone, men nu blir det bara inte av....

• zazla

Tvätta bilen? Fixar inte regnet det?!

Vi köpte vår bil i slutet februari 2005 och har inte tvättat den en enda gång. Den är fortfarande vit och fin

Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?