• LenaK

Hur ofta tvättar du/ni bilen?

Idén till denna omröstning föddes då jag och min man diskuterade hur ofta bilen bör tvättas (för att jag tycker att han lägger tid på att tvätta bilen för ofta såklart). Han påstår att "de flesta" tvättar bilen 1 gång/vecka (!) Kan jag inte tänka mig. Jag hävdar: max 1 gång/månad (om man inte kört på grusväg i regnväder då förstås). Vi kör så gott som bara på asfalterade vägar.
    Kom igen nu! Hur ofta tvättar ni bilen??...ärligt.

♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?
  • Marlean

Så sällan som möjligt men det får bli ibland då jag även tar insidan (oftast innan jag måste till verkstad eller besiktiga den eller så)

• Nutz

Usch jag skäms när jag tänker på hur sällan det blir av att tvätta stackaren

Med andra ord MYCKET sällan!

• LenaK

Känns som att min teori håller än så länge......

Kul att höra hur folk beter sig i biltvättar. Själv har jag nog lite fobi för dem. Då jag inser att jag är en av dem som skulle kunna fastna på ett eller annat sätt. Oskyldig
    Maken skulle ju aldrig tvätta bilen i en biltvätt: "HERREGUD, den kan faktiskt bli repig då" Han vaxar och fejar och gnider våran stackars bil. Antagligen ett sätt att sno åt sig egentid ... ja det var väl så denna diskussion började

• Rödbettan

Jag tvättar aldrig bilen, har ju ingen bil...

• smulan5

Min kille försökte tvätta bilen i söndags efter att den inte blivit tvättad på 1 år lr nåt. 2 omgångar med högtryckstvätt o rengöringsmedel o bilen är ff i helt ren =)

• Trojka
    LenaK skrev 2006-05-29 16:52:19 följande:
    Känns som att min teori håller än så länge...... Kul att höra hur folk beter sig i biltvättar. Själv har jag nog lite fobi för dem. Då jag inser att jag är en av dem som skulle kunna fastna på ett eller annat sätt. Maken skulle ju aldrig tvätta bilen i en biltvätt: "HERREGUD, den kan faktiskt bli repig då" Han vaxar och fejar och gnider våran stackars bil. Antagligen ett sätt att sno åt sig egentid ... ja det var väl så denna diskussion började ♪♫♪ ♪♫♪ Jag heter Lena och jag tänker inte va tyst..... ♪♫♪ ♪♫♪
    Bilen BLIR repig av biltvätten (automatiska alltså).
  • Madge

Jag tycker inte det är så viktigt, men det hävdar sambon att det visst är, och eftersom han har lite utbildning på det området litar jag på han. Bilen blir dock tvättad alldeles för sällan...

• RosaMonster

ifall det är en ny bil med riktiga fäljar ingen plastskit..då ska den tvättas 1gng i veckan..åtminstånde fäljarna...annars kommer dom bli fläckiga när man låter skiten ligga på för länge.

• LenaK
    Trojka: Jag vet men jag vägrar erkänna det då han bara får vatten på sin kvarn....  
Svar på tråden Hur ofta tvättar du/ni bilen?