• FISK78

octaviakliniken...

Hej alla FL:are. Vi har gått på utredning/behandling sedan september -05 på två olika kliniker här i Stockholm. Den första var under all kritik, den andra trivs vi utmärkt på. Nu kommer problemet att de kommer att gå i pension i juli och därför avsluta sin verksamhet därför ska vi till Octaviakliniken imorgon istället.

Har ni några synpunkter, ris eller ros angående Octavia? Jag fick nämligen negativa vibbar från min nuvarande klinik...

Snälla skriv om du vet nåt

• Svar på tråden octaviakliniken...
  • Nickis

Jag har gjort hela min utredning + lite behandlingar på Octaviakliniken och har bara gott att säga om dem. Det enda negativa var att ringa dit vilket är omöjligt- kom dock snabbt på att man kan skicka fax dit och be om att bli uppringd vilket alltid fungerade superbra!!

• Hene

Hej Fisk 78

Octaviakliniken är hur bra som helst!! Jag gick där på våran utredning.. Underbar personal och trevliga lokaler..gjorde även en ägglossnings-spolning som kan var otrevlig men det gick hur bra som helst...

Så jag kan bara ge rosor till Octaviakliniken.. vilken läkare ska du/ni ha??
    jag hade Dr Garoff hennen kan jag varmt rekomendera

Kramar H

• miar

Bara ros! Underbart ställe med underbara läkare, har träffat Dr. Garoff, Dr. Rosengren och Ragnhild, alla är superbra och proffsiga. Gjorde hela vår utredning där.

• FISK78

Tack så mycket tjejer, vi ska oxå träffa Dr Garoff Vart exakt går man in, det ligger vid Rosenlunds sjukhus va? Vad gör man första gången?

• Nickis

Man går ner till byggnaden nere vid Ringvägen. Alltså inte själva Rosenlunds sjukhusingång. Utan byggnaden mittemot. Gårdshuset tror jag det kallas.

Första gången brukar man prata lite och göra ett vul. Sen bokas det nog in lite tider för provtagning - blodprov, spermieprov och så. När ska du dit?

Hoppas att Garoff fungerar lika bra för er som för oss!

• FISK78

Jag ska dit imorn kl 14... Vi har ju redan gjort spermaprov, blodprov osv. Vi håller på med sprutbehandling nr 3, så det blir såklart lite annorlunda för oss. TACK IGEN

• Hene

Du åker till Rosenlunds sjukhus.sjukhuset ligger runt en innegård och Octaviakliniken ligger nedanför "kullen" lite skymd tyckte jag första gången men du hittar ska du se.. va kul att så många har haft Garoff hon e sååå underbar!!

Jag kommer inte ihåg vad man gjorde första gången men jag vet att det tas himla många boldprov senare..(hoppas du inte e spruträdd) men det e det värt!!

Lycka till!!

• FISK78

Hene, Nickis, miar: Hur har det gått för er? Går ni kvar där, eller har ni lyckats redan eller gått vidare? Nyfiken

• Nickis

Fisk: tyvärr ingen lycka ännu. Har precis gjort min första ivf på HS som nästan lyckades (tidigt mf) och ska nu gör FET på HS. Varje gång jag är där längtar jag tillbaks till octavia kan jag säga. Så tyvärr kan jag inte bidra med en solskenshistoria därifrån men bara förmedla att de verkligen gjort allt som gått!

Svar på tråden octaviakliniken...