• FISK78

octaviakliniken...

Hej alla FL:are. Vi har gått på utredning/behandling sedan september -05 på två olika kliniker här i Stockholm. Den första var under all kritik, den andra trivs vi utmärkt på. Nu kommer problemet att de kommer att gå i pension i juli och därför avsluta sin verksamhet därför ska vi till Octaviakliniken imorgon istället.

Har ni några synpunkter, ris eller ros angående Octavia? Jag fick nämligen negativa vibbar från min nuvarande klinik...

Snälla skriv om du vet nåt

• Svar på tråden octaviakliniken...
  • Hene

Fisk: Jag är klar nu med Octavisa för jag fick utomkvedes de 2 sista graviditeterna (utav 5) så jag fick operera bort äggledarena så min enda utväg e IVF vilket jag håller på med nu.. Jag har testdag imorgon så håll tummarna att det har gått vägen..

• miar

Vi har lyckats med råge! Fick en som -04 och väntar nu tvillingar med medicinsk hjälp!

• fröken april

jag var på oktavia idag, toppen. de kollade passagen i äggledaren. Är de de som är spolning eller spolar man en separat gång om det är stopp???

• Winnie

Gjorde hela min utredning hos Oktavia och Lena Garoff. Kan bara säga gott om dem, tyckte de var superbra och helt underbara där. Fick ett proffsigt bemötande rakt igenom, från receptionspersonal till sköterskor till läkare. Lycka till!

• Hene

Fröken april: nej det e nog spolning det tror jag.. Jag gjorde det efter ett utomkvedshavandeskap å 3 missfall.. till mig sa de att det skulle göra superont (vänner som hade gjort det) men jag tyckte inte alls att det gjorde ont.. jag kan ju säga att jag blev gravid direkt efteråt så det e bara till att hoppa i säng!! Tyvärr slutade det oxå i ett utomkveds men nu gör jag IVF..
    om det e stopp så slutar dom direkt eftersom de inte kommer igenom och att det ska göra ONT!!
    Lycka till!!

• FISK78

Nickis och Hene: Håller tummarna för er, spännande Vi står oxå i kö till IVF på HS, kommer nog fram i höst eller nåt. Som sagt så kör vi behandling med Gonal-f, Orgalutran och Ovitrelle. Vi går precis in i behandlingscykel tre denna vecka. Har precis fått den elaka mensen som behagar dyka upp

Miar: Låter mycket lovande, får jag fråga vilken hjälp ni fick när ni lyckades? IVF?

Tack till er andra oxå, det ser ju övervägande mycket positivt ut att få komma till Dr Garoff imorgon. Ser faktiskt fram emot det nu

• miar

Jag har cardiolipinantikroppar, så jag får medicin varje graviditet för att behålla fostret/fostren. Min kropp blir gravid lätt, men stöter bort väldigt lätt.

• Hene

hallå där..jag testade positivt idag..så nu e det bara att hoppas att det inte släpper...

• FISK78

hene; grattis grattis, underbart!

• FISK78

Tjejer, vart ringer man om man vill ändra/avboka tid hos Dr Garoff? Måste man sitta i kö eller kan man ringa/maila henne?

Kram kram

• Hene

Fisk: jag har för mig att jag inte fick ngt direkrnr dit lr mailadress utan fick sitta i kö..det var nog det som var lite frustrerande...Lycka till

• PiJo

Är Octaviakliniken ansluten till försökringskassan och ingår i högkostnadskortet?

Svar på tråden octaviakliniken...