Tror du på ödet?
Diskussionsfråga:
Vad betyder ödet enligt dig? Förklara!

Diskussionsfråga:

Absolut! Jag tror att allt händer av en anledning. Kanske man inte förstår nu eller ens på flera år ... men tillslut tror jag man ser varför saker och ting har hänt. Jag tror också att allt alltid löser sig till det bästa i slutändan
Är oxå en av dem som tror på att allt sker av en orsak...
Nej, ödet är ett påhitt för att förenkla tillvaron.
Visst kommer allt att lösa sig till det bättre men det är du och jag, inte någon allvetande rättvisa, som styr allt som sker.
Jag tror på ödet. Jag har haft många motgångar i livet. Efteråt när en ny motgång kommer tänker jag alltid. Den förra behövdes för att jag skulle klara av detta. Jag tror ödet har bestämt något jag måste vara stark för att kunna gå igenom.
Nej, jag håller med Kimjan, det är påhittat för att enklare stå ut med allt jobbigt som händer.
Jag tror och är övertygad om att det är jag själv som påverkar och styr mitt liv i rätt riktining med mina värderingar, mina val och mina kamper.
Håller magnus07.
Även de dåliga valen jag gör, står jag själv för.
Jag vet inte, är lite kluven. Allt som händer kan ju vara en slump men det kan ju också vara förutbestämt. Det kan man aldrig veta.
Jo jag tror nog på att ödet är bestämt.
Måste vara jobbigt att tro att allt är förutbestämt, det innebär ju att ingeting kan påverkas, hugah!!