Tror du på ödet?
Diskussionsfråga:
Vad betyder ödet enligt dig? Förklara!

Diskussionsfråga:
Nej tack! Jag föredrar tanken att jag själv är chef i mitt liv.
Jag vågar inte utmana ödet iallafall...
När ajg var 9 år så hade jag och syrran en varsin kanin i en bur i ett uthus. Syrran gick ut för att säga godnatt men jag orkade inte följa med för det var så spännande på TV.
När hon kom in sa hon lite nedlåtande:
"Ska du inte säga godnatt till din kanin eller?"
Jag svarade irriterat:
"Meeen den DÖR väl inte bara för att jag inte säger godnatt!!"
Men JO det gjorde den visst! Nästa dag var ett hål i buren (räv) kaninerna var borta och sedan hittade vi min kanin död och syrrans kanin hittade vi hel och välbehållen.
Efter detta har jag aldrig utmanat ödet.
Beckah82
Den hade antagligen blivit tagen av räven EFTER att du sagt godnatt, så du kan släppa ditt dåliga samvete
Ni som tror på ödet är ni vidskepliga också?
Jag är nämligen inte det.
Sorry, RD lite OT, jag vet
Japp, tror på ödet! Tror att det som händer har en viktig betydelse i helheten! Man kan delvis påverka sitt öde!
ja visst finns ödet! det mesta är förutbestämt men det betyder inte att vi inte kan påverka till det bättre eller sämre vi har ju en fri vilja. när man ser tillbaka på livet så har mycket som man planerat inte blivit som man trott, något annat har hänt istället, ibland till det sämre men för det mesta till det bättre. Vi tror att vi har kontroll men oftast har vi inte det. Det gäller att följa med flödet, att vara i livet här och nu!!
Jag tror absolut på ödet!
Enligt mig så ger ödet dig vissa val i livet.
Den vägen du väljer att följa att ditt eget val.
Ödet presenterar hela tiden nya "vägskäl" i ditt liv.
Om man tänker efter...hade jag gjort ett annat val ang ditt och datt så hade jag aldrig träffat den och den...
Jag tror alltså på en blandning av ödet och det egna valet.
Ödet leder oss men sen är det helt upp till oss
Rörig beskrivning?
NEj.
Jag är förbannat tråkig och vetenskapligt lagd...