Tror du på ödet?
Diskussionsfråga:
Vad betyder ödet enligt dig? Förklara!

Diskussionsfråga:

Trollungens mamma: Fin beskrivning!
Med ödet tror jag många menar att allting vi gör är förutbestämt.
Så tror inte jag. Jag tror att vi människor har en fri vilja och vi gör våra egna val och det som sedan händer... det händer bara. Det är ingen som har suttit och bestämt att jag SKA välja si och så i livet och så händer det och det...
Jag bestämmer själv över mitt liv.
Jag tror på ödet.
Saker och ting som händer händer för en orsak. Det finns en mening med allt som händer, vi kanske inte förstår den nu men det finns alltid en orsak.
Det är nog inte meningen heller att man ska förstå allt som händer.
Jag är någon slags determinist så ja, allt är förutbestämt.
Hmmm... jo det gör jag nog. På samma sätt som jga tror på skyddsänglar men inte på gud...
Eftersom mina val även påverkas av andra människors möjligheter att göra val så tror jag definitivt på ödet.
Jag tror att vi kan ha en eller flera destionationer i livet, och att en del händelser i våra liv är utstakade. Men att man även har vissa valmöjligheter och val av vägar att komma till dessa destinationer. (lät flummigt
)
Jag jag tror att allt är förutbestämt faktiskt. Livet går i cirklar på nått sätt. Vänner från gammla tider kommer tillbaka och man blir vänner på nytt osv. Ja livet är förutbestämt...
Nej! Jag tror på den fria viljan.
Jag tror inte att man kan säga att ödet gjorde si eller så. Utan det är konsekvenser av våra val som blir resultaten. Det finns inget slut utan allt "on going". Passar det inte så säger jag mer att "Ääh det är typiskt!" inte att det är ödet som gjorde så här!
Lägger till ett är....
Det finns inget slut utan allt är "on going".
Ödet är att välja väg omedvetet ...
Vi styrs av vårt öde och efteråt förstår vi varför vi gjorde vårt knasiga val just då...
Tror definitivt på ödet, sen kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är en "högre makt" som styr eller bara att vi omedveten gör val som påverkar våra liv längre fram!
Nej, jag tror på slumpen istället.