• sparbanken

hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.

Snälla hjälp mig. Min mamma ringde nyss och dom ska ta bort våran valp! För hon bits, verkligen bits, finns det inget man kan göra så hon slutar? vi har prövat att nya i nacken och bara gå där i från, för hon hugger verkligen så man får sår.

SNÄLLA HJÖLP MIG FORT!!!!

• Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.
  • Sulla

Jag fattar inte heller att de griper efter det bekväma sättet att bli av med problemet, som övriga skriver att det är ju typiskt för en valp...hon e ju bara 4 mån

• Hely

...och som Giz säger, gå en kurs med henne. Aktiv stimulans, hjälp av kunniga människor och mycker bra träning både för er och vovven.

• sparbanken

Jag vet vi vill jätte gärna gå en kurs med henne. men dom börjar inte förän i höst!
    Vi säger i från så fort hon bits och ger henne en leksak som hon kan bita på. men då springer hon bara runt som en tok, och hoppar för att förska bitas. och hon tar verkligen i, hon nafsar inte hon bits så det går hål i huden. vi har massa leksaker och tugg ben, allt som kan tänkas. jag försöker även träna henne.

Jag är själv mycket i skolan så min mor får ta hand om henne på dagarna och morgorna. Hon har även en sjukdom frydomylargi elle rhur det stavas. så hon orkar inte alla gånger när hon håller på. Vi pratade nyss i telefonen och hon var ledsen för hon vill verkligen ha kvar henne, men hon börjar själv bli rädd för henne när hon gör som hon gör.

Det känns skönt att veta att man inte är ensam om det här, och att det faktiskt går över.

Men det är bara det att hon är så dålig på att lyssna, när man säger i från så blir det bara värre.

• Akinna

alla v alpar bits finns nog inte en ända hundvalp som inte bits ..
    men att avliva en valp för det öh nej nej det går att fixa som giz sa 100 procent energi bara så löser det sej .. kan man fixa en hund som är aggresiv så kan man fixa en bebis hund

mina vovvar bet mig när dom var 4 månader och då sa jag nej och sen gav dom en leksak och sa med rolig röst att denna får du bita i .. och då blev ju leksaken mycket rolig

men stimulera den och börja med valpkurs då får den träffa kompisar och lära sig saker som en hund ska kunna

lycka till

• frech3

våran bet tills hon var 1 år och i år så fyller hon 4 år det kan vara mycket det hänger på miljön, sällskapet. sen så är hon valp

• sparbanken

vi har ringt, men dom startar i augusti

• frech3

sparbanken. träna henne själv då så hon har lite i sig innan det börjar

• jessilundgren

en grjej du kan göra nu akut för att markera till henne är att då hon bitet så stoppa fram tummen så att hon biter kring den, håll resten av fingrarna under hakan och tryck ner tungan mot gommen samtidigt som du säger NEJ!

detta är riktigt obehagligt för henne och oftast behöver man inte göra detta fler än en gång. detta är ingen lösning på problemet utan det måste tränas bort men det är en nödlösning istälelt för en avlivning.

det kliar för henne och hon förstår inte hur hårt hon biter och att det gör ont för er.

• sparbanken

ja gör det, ungefär två ggr i veckan, och vi försöker lära henne nya saker dagligen.

För jag har gått valpkurs en gång innan, så jag vet hur jag ska göra för att träna henne. och jag håller på för fullt.

Svar på tråden hjälp! valpar som bits!!!!!!!!!!!!!!!!!! hjälp hon ska avlivas.