• Kajsan

Tröttnat hårt på Billy!

Är det fler än jag som har tröttnat på IKEAs Billybokhylla?
    Känns det inte lite 90 tal på nåt sätt?
    Jag är verkligen ingen modeslav, men det känns som om man gjort Billy nu liksom...

Vi köpte en sektion med hörnbokhylla, 2 vanliga,avslutshylla och vitrin förra sommaren.Typ denna:www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=16172&langId=-11&parentCats=10104*10173*10514
    Bok blev det, eftersom det passade bäst här...Ek hade visserligen vart snyggare.
    Det är ju himla praktiskt, eftersom man får plats med alla böcker, CD skivor,skålar etc
    men nu tycker jag att det är så TRIST!!

Jag skulle vilja ta bort allt och stoppa in något lågt långt skåp utefter väggen.
    Som man kan ha förvaring i, och ställa saker uppepå.
    Snyggt ska det vara också!
    Någon som vet vad jag är ute efter? Och vart man kan hittad det?

• Svar på tråden Tröttnat hårt på Billy!
  • Kajsan

vigdis

Nä, ska jag ha Billy så ska jag ha denna kombination, den passar perfekt här, och jag tyckte att den var skitsnygg tills bara några veckor sen...
    Jag får fundera...känns inte som jag vill göra mig av med något som är så nytt, man är ju inte miljonär!
    Men en matsalsgrupp skulle även passa bra där Billy nu står så....

• vigdis

Kajsan: Nej, det var väl det jag menade, svårt att göra sig av med något som är såpass nytt. Det är inte bara hösten som spökar då? Jag får alltid cocooningtendenser på hösten, ska möblera om och fixa och dona. För i så fall så kanske det går över, menar jag. Prova att göra om lite i rummet i övrigt, "stylingen" så att säga. En lampa där, några nya kuddar här, snyggare presentation av prydnadssaker, kanske det gör dig mer nöjd? Värt att prova iallafall.

• johannams

Jag slår också ett slag för Billy! Hyfsat pris, lätt att montera när man satt upp några stycken och fin. Har en radda i björk i vardagsrummet. Finfint

Gillar IKEA skarpt. Har nästan alla möbler därifrån (alla utom köksbordet och stolarna till) *fniss*

• Lajsa

Jag tycker det inte finns något tråkigare an en billy bokhylla. Det känns helt ute med allt som har med bokhylla att göra. Ska sätta in våran sufflör bokhylla på blocket och hoppas att någon vill köpa den.
    visst billy håller ju i flera år men guuu så tråkig den är!

• axxette

Visst kan man trötta på Billy! Det gjorde vi, men i stället för att slänga ut och köpa nytt organiserade vi om i hyllorna. Vi har fyra vanliga med exta hylla uppepå (3.03 i takhöjd). Vi köpte "boxar" på IKEA som vi stoppade foton och skivor i och gjorde snygga etiketter på. Vi köpte nya fotoramar och ställde i hyllorna. Flyttade om böckerna. Man kan ju tex. i stället för att ha böcker i bokstavsordning sortera dem i färger eller storlek eller titelordning.

ISOLDE!
    Hur har ni med gardinerna? Du skrev tidigare att IKEA är de enda som har färdigsydda gardiner för höga tak. Vi har inga gardiner, för jag är rädd att de färdigsydda liksom försvinner i "rymden" i rummen och att det kanske är snyggare utan gardiner i så fall.

• Jojo77

Billy har jag ingen men gillar den gör att den är så enkel. Ivar däremot är den tråkigaste hyllan. Har den numera som förvaringshylla i källaren.

• Monsa

Kan du inte måla billysarna och sätta dörrar på så allt ser likadant ut och du inte ser grejerna?
    Man kan ju sätta tyg innanför vitrindörrarna eller göra nya dörrar, inte så svårt faktiskt.

• Icapika

Skulle gärna ha Billy. Vi har Ivar som bokhylla nu. Så fort vi flyttar till hus kommer den åka till något förråd eller liknande.

• Majblomma12

Vi satsade på en hylla i massiv ek, hög, för att rymma alla mina böcker när vi flyttade. Den kostade dock, i vårt utförande (utrymme som motsvarar fyra Billyhyllor) 22 000:-... Men oj, så FIN den är! Hyllan heter Monté, kan fås i div. träslag och utföranden, hög och låg, med eller utan dörrar. Priset avgörs efter utförande. Säljs av EM och görs av Olof Nilson. www.olofnilson.se

• Emmisen80

Vi har Billy kombination med vitrinskåpet och en sidohylla i björk i vardagsrummet. Vi köpte det i våras och har absolut inga planer på att ta bort det.

• Åsa

Hehe. Jag har lagt upp min Billy-inga-tillbehör i mitt bildgalleri. Tillträde på egen risk. Pedanter varnas.)

• Katja77

Idag ska vi (förhoppningsvis) åka till IKEA och köpa en till Billy!

Svar på tråden Tröttnat hårt på Billy!