Blir så irriterad på de som säger att Rosenrot ökar fertiliteten!
Jag blir så irriterad, fast att jag inte borde bli det!
Har arbetat på NaturApoteket lääänge och sedan med hälsokost på andra håll.
Har även åkt på otaliga roliga, OCH TRÅKIGA utbildningar , seminarier m.m om olika preparat, bland annat Rosenrot.
INGENstans har det visats studier, eller ens talats om att Rosenrot ökar möjligheterna til att bli gravid, att man gör sig mer mottaglig för spermierna i enkla ord.
DOCK KAN sexlusten öka ( lite ska man vara medveten om), och det verkar vara detta som folk blandar ihop.
Folk får väl tro och tycka vad man vill, det stör inte mig det minsta. MEN det som stör mig är att det ska gå ut information när man köper Rosenrot, Ginseng, Argimax, m.fl att man inte ska ta det under graviditet eftersom det ökar hjärtrytmen.
Och en vuxen har inga problem med det så länge man inte tar blodförtunnande medel, eller är ÖVER 16 år.
Om man avråder en person under 16 år att ta detta, hur tror ni då rekomendationerna är för ett foster?
Det är skillnad på en vuxen kvinnas hjärtrytm och en liten böna.
Familjeliv i sig borde inte låta folk" göra reklam" för ett naturläkemedel som inte får säljas på apoteket!
Jag är verkligen för hälsokost och liknande, men tycker att så länge folk inte förstår riskerna, utan är felinformerade så måste det finnas en gräns.
NU vill jag bara klargöra att de finns de som gillar rosenrot och andra saker, men att skriva " det är inget farligt för det fungerade på mig" osv är rent ut sagt oansvarigt.
Rosenrot har flera studier som visar ökad sexlust, det är inte det samma som att det ökar möjligheterna att bli gravid annat än att man kanske har sex oftare.