• JessicaP78

Luktar aceton!!!

Hej

Har en pojke på 7 månader. I morse när jag tog upp honom märkte jag att han luktar väldigt märkligt ur munnen. Det luktar som aceton. Han har ALDRIG luktat annat än normal tidigare. Han har absolut inte varit i närheten av något medel eller liknande. Han har ju legat i sin säng när jag tog upp honom. BVC har stängt idag och eftersom han är pigg och glad så ringer jag ingen annanstans nu så direkt men jag vet ju att aceton kan man lukta vid vissa sjukdomar coh tillstånd. Det enda jag kan komma på just nu är ju diabetes men det kan vi ju säkert stryka. Det kommer ju inte över en natt så där. Tror ni att det är något farligt?? Vad kan det vara?
    Någon som vet??

• Svar på tråden Luktar aceton!!!
  • Emzi

Har oxå hört där barnen luktat aceton ur munnen och det var diabetes. Det kan bara komma så där, tyvärr.

Nu behöver det ju inte vara det, men jag hade kontaktat BVC så fort du kan.

Lycka till =)

• lovisag

han kan vara uttårkad, har han druckit lite??

• Harlots House

Diabetes. Många luktar aceton av diabetes, så jag hade åkt in och kollat upp det.

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • JessicaP78

Han har druckit ordentligt.
    Han dricker alltid en massa vatten mellan alla måltider. Suttar alltid på sin vattenflaska
    Ja diabetes är det enda jag kan komma på för tillfället men kan de få det vid denna ålder?

• Harlots House

Ja, visst kan de få diabetes nu. Har du ringt sjukvårdsupplysningen?

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • evigaväntan

låter som diabetes....det kan bara komma sådär.
    Men ring nån sjukvårdsupplysning , vänta inte.

• 1malle

Jag är diabetiker....

En diabetiker har ofta väldigt stor törst och dricker mycket.
    Aceton lukten skulle få mig att åka till läkare direkt, tveklöst.
    Lycka till!!!

• Pillanstjernberg

Jag tror att han behöver ha i sig mer vätska. Han är troligtvis uttorkad. Skulle han haft diabetes borde han ha betydligt flera symtom som t.ex. kissa mycket osv. Som du borde märkt av. Ring och diskutera med BVC. Inte skall du tro det värsta med en gång. Jag tror inte du behöver vara rädd för diabetes.

• Champagne

Min dotter luktade sådär precis när hon var nyfödd (bara nån dag gammal), och jag påpekade det för BB-personalen, då hon även var mycket slö.

Men de skrattade bara åt mig och sa att jag inbillat mig Fundersam

Ring sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull. *kram*

• Persican

Nu är jag orolig!
    Han är ju törstig rätt ofta! Kissar normalt och ja andra symtom vid diabetes tycker jag inte att han har.
    Vad gör jag nu? Jag ringer Barnkliniken tror jag.

Svar på tråden Luktar aceton!!!