• JessicaP78

Luktar aceton!!!

Hej

Har en pojke på 7 månader. I morse när jag tog upp honom märkte jag att han luktar väldigt märkligt ur munnen. Det luktar som aceton. Han har ALDRIG luktat annat än normal tidigare. Han har absolut inte varit i närheten av något medel eller liknande. Han har ju legat i sin säng när jag tog upp honom. BVC har stängt idag och eftersom han är pigg och glad så ringer jag ingen annanstans nu så direkt men jag vet ju att aceton kan man lukta vid vissa sjukdomar coh tillstånd. Det enda jag kan komma på just nu är ju diabetes men det kan vi ju säkert stryka. Det kommer ju inte över en natt så där. Tror ni att det är något farligt?? Vad kan det vara?
    Någon som vet??

• Svar på tråden Luktar aceton!!!
  • carina p

Åk in med ditt barn. Bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite. Jag har själv diabetes. Åk in till sjukhuset...

• Rabies

Persican: Du verkar inte riktigt klok tycket jag :)

• carina p

Varför verkar Persican inte riktigt klok? Det är väl stort att kunna hjälpa andra. Det är inte många som skulle göra det för sina medmänniskor....

• Rabies

carina p: Det är inte riktigt klokt att oombett ringa upp om andras barn, när man inte vet något om det utom ett par rader man läst.

• Nea85

jag tycker att man kan sluta hacka på varandra...

• JessicaP78

Hej igen.
    De säger att det inte verkar vara någon fara eftersom han är jätte pigg leker, äter osv.
    Han är lite förkyld och de påstår att de kan lukta lite åt det hållet vid en förkylning. Ska jag stanna vid detta nu och se vad som händer?
    Jag blev också lite förvånad över ditt inlägg persican. Jag trodde att du också hade ett barn med dessa symtom, blev lite förvirrad men men snällt att du ville hjälpa till men nu har jag väl fått det svar jag behövde så jag avvaktar och ser nu.
    Kram

• carina p

Nej, det har du ju rätt i. Men jag menar att hjälpa sina medmänniskor i största allmänhet. Hon skrev ju att hon brukar göra det. Och sådana människor borde det finnas fler av. De flesta lägger sig inte i andras problem. Och det är synd....

Sen finns det så klart tillfällen då man inte bör lägga sig i.

• Rabies

Nea85: Men vad ska man då göra?

• carina p

Jag tycker att det låter konstigt, JessicaP78. Att säga att man kan lukta aceton av en vanlig förkylning. HAde det varit mitt barn hade jag åkt in för att träffa en läkare. Men det avgör du så klart själv.

Lycka till!

Kramar från

Carina Persson i Kristanstad

• Rabies

JessicaP78: Jag misstror sjukvårdsupplysningen på ren rutin, och tycker dom mest försöker skära ner på antalet besökare hos akuten. Själv skulle jag nog åka in oavsett, men ja...

Svar på tråden Luktar aceton!!!