• JessicaP78

Luktar aceton!!!

Hej

Har en pojke på 7 månader. I morse när jag tog upp honom märkte jag att han luktar väldigt märkligt ur munnen. Det luktar som aceton. Han har ALDRIG luktat annat än normal tidigare. Han har absolut inte varit i närheten av något medel eller liknande. Han har ju legat i sin säng när jag tog upp honom. BVC har stängt idag och eftersom han är pigg och glad så ringer jag ingen annanstans nu så direkt men jag vet ju att aceton kan man lukta vid vissa sjukdomar coh tillstånd. Det enda jag kan komma på just nu är ju diabetes men det kan vi ju säkert stryka. Det kommer ju inte över en natt så där. Tror ni att det är något farligt?? Vad kan det vara?
    Någon som vet??

• Svar på tråden Luktar aceton!!!
  • JessicaP78

Ok vet ni vad jag gör nu! Nu ringer jag till barnkliniken. Man ringer och begär att få komma dit. Sjukvuppl tyckte inte att jag skulle det men det struntar jag i nu. Jag är ganska orolig.
    Får ringa hans pappa, han får komma hem och hämta oss.
    Hör av mig
    Kram på er och tack för er hjälp.

• Rabies

JessicaP78: Skitbra :) Lycka till!

• 1malle

JAG hade teveklöst åkt in.. det handlar ju om det käraste man har, sitt barn!
    Och att påstå att man kan lukta aceton vid en förkylning... konstigt...
    Jag jobbar själv inom vården och har aldrig hört nått så konstigt förr...

Bättre att åka in o få åka hem igen än att avvakta o inte åka in o det kan vara nått.....hemska tanke..
    Lycka till ialla fall!

• Rabies

För övrigt; söker man på aceton på sjukvårdsrådgivningen är den enda träff man får upp diabetes typ 1. Inte ett ord om förkylning.
    Fast jag hoppas ju verkligen att det ÄR förkylning.

• Dominella

Hej

Jag kan berätta att en arbetskamrat till mig berättade en gång att hon var jätte orolig för hennes lilla flicka luktade aceton. Hon åkte in med henne men fick svaret att det var förkylningen som gjorde den fräna lukten. Klart att du ska kolla upp det ändå men behöver inte bli helt skrämd för det behöver verkligen inte vara något. Ser att vissa här klagar på en persican. Här är ju ingen som heter det?? Var har ni fått det ifrån??
    Kram

• carina p

Är här ingen Persican? LÄs hela tråden från början så hittar du henne. Tror hon gjorde ett inlägg kl 11.58

• Dominella

Hej

Vad är det som händer härinne?? Vad menar du rabies?
    Kallar ni mig för persican?
    Jag fattar ingenting. Kan någon vettig härinne förklara vad som sysslas med?

• Dominella

Jaha nu såg jag, förlåt. Hon har ingen bild så jag råkade nog hoppa över henne. Hm men ni behöver ju inte gå på varandra. Det viktigaste är väl att inte ts pojke har något fel.

• Leos och Vincents mamma

Jag har inte läst nåt i tråden.

Men jag vet att man kan lukta aceton ur munnen när man är på väg att bli uttorkad o när man har ätit för lite.

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • Anna1111

Jag har hört att om det luktar så kan det bero på vätskebrist. Grav sådan.
    Åk in. Hellre en gång för mycket än för lite.
    Lycka till!

• Dominella

Ursäkta om jag håller på här men något konstigt är det allt här. När man trycker på persican så kommer man inte in på hennes sida!!!!! men på er andra gör man??
    Aja något konstigt kanske.

• Do it Yourself

Hejsan!

Min dotter hade också en konstig lukt i munnen (typ som aceton) för några månader sen, jag blev lite orolig men en kompis till mig sa att det beror på NAPPEN! Vi hade en latex napp åt henne och vi hade varit dålig på att koka den.
    Testa lukta på den, om den luktar lika så kan det vara den. Vi är nu noga med att koka napparna och jag har inte känt lukten fler gånger.

Kram

• 1malle

Det beror på att hon/han är anonym o inte har någon presentation.... så enkelt var det med den saken...

• Nattsaga

Dominella, personen har ifråga gått ur FL eller bivit avstängd därför syns det så.

• JessicaP78

Heeej!
    Är redan tillbaka!
    Ingen fara med trollet!
    De tog snabbprover och lite andra prover som vi får svar på sedan men det är mest för säkerhetsskull. De försäkrade att han ine har diabetes och att lukten kom antingen av förkylningen han har eller de latexnappar han använder Vi kokar ju dem hela tiden men de kan lukta lite aceton om dem ibland sa läkaren!!
    Ingen fara alltså.
    Kram på er och tack för era engagemang.

• Nattsaga

Vad skönt att de inte var någon fara

• havsbris

Hej.
    Jag såg att du varit hos doktorn. Sådär blir mina barn om de har haft en långdragen förkylning, de luktar sjuk.
    Men visst så luktar det om de blir intorkad också.

• JessicaP78

Hej

Jo många säger att uttorkning kan lukta nåt liknande. Läkaren sa det också men min pågis sitter alltid med vattenflaskan i högsta hugg. Har alltid en nappisflaska med vatten på natten, och han dricker massor även nattetid.
    Kram

Svar på tråden Luktar aceton!!!