• JessicaP78

Luktar aceton!!!

Hej

Har en pojke på 7 månader. I morse när jag tog upp honom märkte jag att han luktar väldigt märkligt ur munnen. Det luktar som aceton. Han har ALDRIG luktat annat än normal tidigare. Han har absolut inte varit i närheten av något medel eller liknande. Han har ju legat i sin säng när jag tog upp honom. BVC har stängt idag och eftersom han är pigg och glad så ringer jag ingen annanstans nu så direkt men jag vet ju att aceton kan man lukta vid vissa sjukdomar coh tillstånd. Det enda jag kan komma på just nu är ju diabetes men det kan vi ju säkert stryka. Det kommer ju inte över en natt så där. Tror ni att det är något farligt?? Vad kan det vara?
    Någon som vet??

• Svar på tråden Luktar aceton!!!
  • AnnaKlara

On han ständigt dricker ur sin flaska + luktar aceton, skulle jag nog knappt ens ringa upplysningen utan åka in. Skulle tro att du får samma råd om du ringer.

• JessicaP78

Har du också ett barn som luktar aceton?
    Oj då finns det fler.Jag ringer nog sjukvårdsupplysningen nu. Hör av mig så fort jag gjort det.

• Persican

Hej

Nej jag menar alltå din pojke. Jag menade att han har ju inga andra symtom väl och han kissar normalt. Jag försöker komma fram på barnkliniken. Har haft en kompis vars flicka hade diabetes redan som liten jag står i kö nu.

• JessicaP78

Tack!
    Vad gulliga ni är.
    Jag har ringt min syster nu och hon ringer upp så fort hon kan. Hon har jobbat med barn på barnkliniken och kan en hel del. Speciellt och diabets!

• Rabies

Okej, men det betyder väl inte att du inte ringt sjukvårdsupplysningen?

• AnnaKlara

Persican: ringer du för att fråga ang. JessicaP78:s son?

• invo

De är jätteduktiga på sjukvårdsupplysningen!! Ring dit!

• 1malle

Tecken på obalans i blodsockret hos små barn kan vara...
    * stor törst
    * mycket urin
    * slöhet/trötthet
    * sega o slappa i sina muskler

OBSa! Att jag skrev KAN VARA... inte ÄR!!!

• JessicaP78

Hej igen.
    Jag får nog åka in med honom.
    Sitter i kö till sjukvårdsupplysningen nu.

• Persican

OM du ringer så kanske inte jag behöver göra det. Jag tänkte ringa snabbt och höra men det behövs inte om du ringer själv.
    JAg är så´n som alltid hjälper till på gott och ont
    Kram

Svar på tråden Luktar aceton!!!