• JustJack

Malmötjejer; se hit!

Hallojsan.
    Sitter här i ett samhälle inte så långt utanför Malmö och funderar på att det kunde vara så kul/givande/stöttande att kunna snacka och diskutera med andra som sitter i samma båt.
    Jag är 26 år (27 i november men tar inte ut "glädjen" i förskott )
    Jag och min sambo har försökt bli med barn i över 1½ år utan resultat. Vi blev uppskrivna till IVF i Augusti eftersom min sambo har rätt dålig spermiekvalitet och nu har jag mest av allt lust till att gå i ide tills det blir våran tur.
    Hör av er. Det är bra att veta man inte är ensam!!!!

• Svar på tråden Malmötjejer; se hit!
  • pajamaja

Hej Tjejer

jag bor också utanför Malmö, egentligen utanför Lund, men jag jobbar i Limhamn så jag kan kanske räkna mig till er skara.

Som ni andra vill jag och min man gärna bli gravida men hittills har det bara blivit ett x med följden att höger äggledare opererades bort. Detta var i december -05 och sen har inget hänt trots att vi tempar och räknar och försöker hålla igång på rätt dagar. I sommras ringde jag kk i Lund och fick efter vissa protester sätta upp mig på väntelistan för att träffa en läkare och kolla vad som kan vara fel. De sa då att det var 8 månaders kö så vi skulle få tid i mars-07. Puh...lång väntan men vad gör man? I slutet av augusti fick jag ett infall och ringde direkt till Curakliniken som ligger här ute i Limhamn och fick då tid för utredning redan 25 oktober och blev jätteglad! Det kostar inte mer än att gå till KK 300 per person. Det är ju inte säkert att det behövs ivf, finns väl mycket man kan göra innan dess?

• AnnieS

Jag går på Cura och är ganska nöjd med det. Man får dock ligga på lite själv mellan testerna, det är min uppfattning i alla fall.

• JustJack

AnnieS: Hurt gick det med ditt telefonsamtal? Fick du några svar som du kan använda till nåt?
    Det är alltid svårt att ringa samtal som rör sig om nåt man bryr sig mycket om eller som är mer privat. Jag brukar tänka på att de jag pratar med i sådana situationer har pratat med andra i samma situation många gånger innan. De är vana till det även om det är ovant för mig....

Välkommen Pajamaja: Det var bra att du ringde för privat utredning. Det finns inget värre än att bara gå runt och vänta på att nåt ska hända och oroa sig för att det aldrig kommer hända. Lycka till d. 25.

Vi hörs

• AnnieS

JustJack: Ringde aldrig... Känner mig ganska nere nu och får se vad jag orkar göra. Ska på kontraströntgen i morgon. Kanske borde ringa imorgon och ta allt jobbigt på en gång.
    Skriver mer när jag fått tummarna loss.
    Ha det bra
    Anna

• Ad Infinitum

Hallå tjejer!!!
    Hur har ni det???
    Hösten har kommit känns det som.. det är dax att laga lite soppa idag tror jag!
    Kram!

• Roffina

aha jag ska äta soppa onm 3 minuter
    jag har typ ätit soppa hela jäkla veckan
    jag gjorde ett storkok minestra som jag har fått sörpla i mig dagligen. igår var jag bortbjuden- vad fick jag då- jo soppa!

jag väntar på beskede om nästa ivf- hur går det med väntan för er andra?

• Skorpion1977

Hallo!

Hoppar in igen. Har varit på utredning på Cura nu och fick till min glädje en läkare som verkade kanonbra, men du verkar ha helt rätt AnnieS vad det gäller att man får ligga på en del själv.

Sköterskan som är där verkar faktiskt vara något förvirrad, jag fick väldigt konstiga förklaringar gällande våra testsvar. Eventuellt är det någon strul med sambons krigare men mina prover var tydligen bra. Är ju roligt att höra iof men varför stular min mens så mkt då? Men sköterskan lovade att doktorn ska ringa på måndag så då vet jag mer säkert. Troligtvis kommer jag få börja med pergo dubbelkur nu igen i nov, har just haft tre månaders uppehåll. Det är så drygt!

• JustJack

Hej igen.
    Kul att se att det fortfarande är folk som tittar in.
    Här händer inte så mycket. Vi har inte hört nåt nytt ang. vår IVF. Får nog inget och veta förrän efter nyår när den nya budgeten träder i kraft. Känns rätt OK just nu. Tänker faktiskt inte så mycket på det. Dyker ju upp nån gång per dag i tankarna men det tar inte upp all min tid. Om det gjorde det hade jag nog blivit tokig. Vi pratade lite om om vi skulle söka privat men blev eniga om att det är bättre och ta de finasierade försöken först för om/när de lyckas så ska vi ju ändå betala IVF nån gång i framtiden för att kunna få syskon till önskebarnet.....

Skulle kanske göra soppa i morrn.... Blev lite sugen

• Skorpion1977

JustJack: när jag var på Cura sa läkaren att det inte var särskilt långa köer för IVF om det nu skulle bli aktuellt. Verkar konstigt att de går ut med sån information om det nu inte stämmer. Var går ni någonstans?

• JustJack

Skorpion: Vi är uppskrivna genom hormonmottagningen på MAS. Köerna va' inte speciellt långa men sen slapp pengarna upp så nu står kön stilla. Men om man söker privat kommer man ju till ganska omedelbart. Det kanske var det han menade....

• JustJack

Hej och välkommen Gokoglan (låter som en fras från nåt kafeprogram ; Hej och välkommen till Cafe Sundsvall (eller vad det nu var de hette))
    Alltid kul med nytt folk. Hoppas du komer trivas här hos oss

• JustJack

Hallojsan tjejer.
    Hoppas ni har det bra där ute i blåsten. Här är det bara bra. Inget nytt på babyfronten annat än att jag tror min ÄL kom tidigare den här månaden än vad den brukar. Ska nog förvänta en rätt kort cykel den här gången. Tycker faktiskt rätt bra om att ha en cykel på 32-34 dagar för jag blöder ca 7-8 dagar varje gång så när cykeln blir kortare (under 30 dagar) så känns det som att man precis slutat blöda......
    Jaja. Vi får väl se när den dyker upp. Kan ju varken göra från eller till....
    Hörs...

• Gokoglan

tack JustJack!
    kul att vara här.....hehehe låter samma som en frs taget ur också tv program..hahaa

• pajamaja

Hej alla

Jag var på Cura för första gången förra veckan och träffade en bra läkare, Bo. Allt såg bra ut förutom att jag har en väldigt strulig äl. Makens spermier var ok fick vi veta igår, han lämnade prov för en månad sedan. Väntar på att få besked på mitt blodprov och sen blir det tabletter för att styra upp min äl.

• JustJack

Pajamaja;
    Skönt att läkaren var bra. Betyder så mycket i sådan situation. Vad menar du med att du har strulig ÄL? Kommer den bara ibland eller kommer den på olika tid?
    Bara lite nyfiken.

• pajamaja

äl kommer på olika dagar i varje cykel och ibland inte alls eller väldigt svagt. Just den månaden vi var på cura och jag tog blodprov hade jag en perfekt cykel så proverna var helt ok! Fick ändå erbjudande om pergotime men bestämde att vi avvaktar behandling ett par månader till. Kanske kan vi klara det själva : ) Nu i dagarna är det ett år sedan jag var gravid och fick missfall (x). Sorgligt!

• Prisssan

Hej! Kan jag vara med här hos er? Kommer från trelleborg, har en flicka på fem men försökt nu i två år på barn nummer två. Har precis fått reda på att sambons spermieprov inte var befruktningsdugligs... vad nu det betyder! Min man har börjat jobba halva nätter o gyn tror att det är pga det som hans simmare försämrats... Vi vet inte alls vad som ska hända nu men allt känns deppigt Allt är så nytt med detta o vi väntade oss inte ett sånt svar!

• cizydizy76

Hej!

Jag är 30 år och bor i Skanör med min sambo Micke, 34 år. Vi har varit ofrivilligt barnlösa i snart 7 år. Nästa vecka, den 13 dec, ska jag på kontrastultraljud för att kolla passagen i mina äggledare. Är så jättenervös över detta, är det någon som har gjort detta på UMAS som skulle kunna berätta hur ni upplevde det, gör det ont?

Blev så glad över att hitta detta forumet, för ibland känns det som man är helt ensam i världen med detta problem, då man ser hur alla ens vänner blir gravida hux flux en och en.

Kram till er alla!

Svar på tråden Malmötjejer; se hit!