• Lyret

    Årets Elitserie !!

    Va har ni för allmän uppfattning om årets serie. Själv tycker jag att de är en toppensäsong, men visst kommer de bli tomt efter att proffsen har åkt over there igen.

    Skulle oxå va kul o veta vilket lag ni håller på.

    Jag är själv stor HV71 fan o va me på hela slutspelet föra året, måste säga att dom 2 sista matcherna var nått över denna värld !!

  • Svar på tråden Årets Elitserie !!
  • Trollkarlen

    Jag kan nog inte hålla med om att det är ointressant hur serien slutar. Såvitt jag vet är det oftast seriesegraren som till slut tar hem guldet. Iallafall de senaste åren...

    Sen att det är fullsatt i Scandinavium titt som tätt visar ju att det finns stort intresse i Gbg iallafall.... (Kan bero på att det går pinsamt bra...)

  • Romeo

    Nu var det ju inte jag som sa att det var ointressant hur serien slutar, däremot tror jag alltså att formatet (på gott och ont) bidrar till att bibehålla eller öka intresset hos viss men att det samtidgt minskar intresset hos andra.

    Själv skulle jag tittat mer på Hockeykväll om AIK (och då pratar vi inte Solna-laget) lyckats i kvalspelet förra säsongen. Att intresset i Göteborg är stort är ju inte så konstigt, publiken i Scandinavium har väl inte haft så myckat att klaga på...

    Personligen så är kortbane-VM i simning min bästa idrottsupplevelse från Scandinavium, men det är väl ämne för en egen tråd

  • Linkan71

    Skellefteå nja........int ä de någe bra int. Säger bara Björklöven de är bra de..........

    Hoppas jag inte får min mailbox här på FL full med brev nu

    //Hoppas Modo vinner.

    //HÅKAN

  • Romeo

    Nja, på sätt och vis håller jag med dig. De kunde ju spela bättre ibland, men man får väl trösta sig med att de i alla fall är bästa laget i Västerbotten

    För att återknyta till det här med intresse för hockey så ser jag att Löven ligger fyra i publikligan. Är det dåligt intresse för hockey eller är folk inte sugna på att gå och se på Löven? Tänkte först att Teg drog en massa publik, men de ligger väl inte riktigt så högt i publiksnitt...

    Tror nog jag kan lämna ett bidrag i brevlådan, men det räcker nog med något enstaka meddelande i så fall... Krävs lite mer för att hetsa upp mig till ett flame war - visserligen *har' jag gått AIKS hockeyskola, men det var rätt länge sen... Snart går Uppsala om Skellefteå i "bodda år". Dessutom kan man ju inte tycka illa om någon med ett så bra förnamn

  • Miando

    Ska det vara så att Sveriges bästa lag (Färjestad) bara är bra halva säsongen som vanligt?? Hittills har det ju inte gått sååååå bra... så man kan ju alltid ha sin förhoppning till efter juluppehållet...

  • Grodplutten

    Brynäs måste hålla sig kvar.... laget i mitt hjärta...

  • ThisTime

    vi vill se FRÖLUNDA, FRÖLUNDA....
    nu krigar vi för tre poäng.....

  • Jagge

    När man bor i 08-området så måååååste man ju bara hejja på Frölunda såklart.. Alltid retar det nån!

Svar på tråden Årets Elitserie !!