• eisa

Om er våldtäktsman segnade ner

Om du blev våldtagen under en skogspromenad, och gärningsmannen efter akten tar sig för bröstet, grimaserar och segnar ner bredvid dig med grå ansiktsfärg, vad skulle du göra då?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om er våldtäktsman segnade ner
  • fia sthlm

Jag tror jag skulle springa därifrån och sedan ringa 112 när jag kommit några 100 m bort

Vecka 31
  • Fotografen

Lite svårt att veta hur man skulle reagera i en sådan situation, därför kunde jag inte rösta.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Lindblomman

Jag skulle ringa 112 fast begära polis och inte ambulans. Han ska inte komma undan straff bara för att hans hjärta inte pallar!

• Nadjis

RInga 112 och anmäla våldtäckten och be dom skicka en ambulans till kräket så han får sitt straff och inte kommer undan.

• Gul13

Ringa 112, be och få dit en polis för arrestering.
    Vadå ambulans? Det får poliserna fixa. Ambulans till mig om det behövs.

• KickStart

Svår fråga.
    Det beror nog på hur pass chockad jag är.
    Mest troligt hade yrkesrollen kickat in och jag hade nog börjat jobba med honom och ringt 112.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Octobers

Springa och samtidigt ringa 112 då kan dom hämta honom och räddar dom livet på honom så får han ju sitt straff ändå.

Plussade 1/6 så här blir det en 2007:a!!!!!!
  • betti

Jag skulle springa fort som katten därifrån och ringa 112 på avstånd.

• sakoline

Ringa 112, inte röra gubben, se till att jag själv fick vård först.

• MARIA99

Ringa 112 & berätta om våldtäckten samtidigt som jag sa att han föll ihop..Dock inte röra honom *usch*

• Andrundrun

Jag hade gett honom ett par sparkar i bröstet och sedan sprungit iväg för att anmäla honom.

• Bellans mamma

Skulle ringa 112, så att han inte kom undan med det han gjort fast jag skulle inte göra ett skit för att hjälpa honom

• Ahrodie

Om jag kunde trycka ner ssk'an i mig så skulle jag springa till behörigt avstånd med gubben inom synhåll och ringa polis och ambulans. Fast jag misstänker att jag skulle stanna på plats, ringa 112 och anmäla båda händelserna och sedan säkra luftvägar och hålla koll på puls tills ambulans kom

BF 18 maj #6
  • malin ulrika

Det fanns ju inget bra alternativ!!!
    Jag skulle gå bort en liten bit och stå och kolla på tills jag var säker på att han dog, sen skulle jag eventuellt ringa 112, bara för at vara säker på att de inte trodde jag mördade honom (han kan ju ha fått "fibrer" och annat på sej från mej...

• Minna07

Skitat totalt i honom och försökt ta mig därifrån. Sedan skulle jag ha anmält honom till polisen och berättat vart jag sist såg honom och att han troligtvis ligger död pga hjärtinfarkt, guskelov.

• Jossan18

Med tanke på hur mycket han hade kränkt mig; om jag hade sinnesnärvaro nog: 
    klä av honom alla hans kläder, tittat efter om han haft en mobil. Om den inte var låst fotat honom och skickat bilden till alla hans kontakter. Publicerat i hans sociala medier om han var inloggad på dem. Försökt lista ut i kontaktlistan vem hans föräldrar var och sedan skrivit sms till dem och berättat att han är en våldtäktsman - om han har jobb och jag hittar vad hade jag skickat fotona och en beskrivning av vad han hade gjort till dem. Jag hade inte lyft ett finger för att hjälpa honom. En våldtäktsman mindre = en bättre värld. 

• Päregröd

Fotograferat honom där han ligger för att polisen lättare ska kunna hitta gärningsmannen, om det finns tid för det. Sedan sprungit därifrån och tagit hjälp av polis och sjukvård för att jag behövt det. 

Svar på tråden Om er våldtäktsman segnade ner