• Maddelicious

Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!

Hittade en gammal stängd tråd om detta och jag läste den från början till slut och skrattade så jag fullkomligt grät! Min älskling trodde jag var helt galen! Hursom, här skriver ni saker ni hört folk säga/göra i sömnen eller vad ni själva gjort!

Ur Lotta på bråkmakargatan: Han kan väl för farao få simma lite ~*
  • Svar på tråden Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!
  • happy8

Har en hel del med kul prata i sömnen historier!
    Både jag och min sambo snackar rätt bra!

I somras bland annat var vi på semester ihop med min syter och hennes familj även min mor och far var med.

Sambon går och lägger barnen och somnar som alltid han med.'
    Vi andra sitter uppe en en stund och pratar men så blir vi tysta en stund och då
    hörs från vårt sovrum:

Va f-n har ni kafferast här eller? i skarp ton..
    och gissa om vi gapskratta undra vad han drömde då?

En anna ´gång satt jag och en väninna och pratade lite sent på kvällen när vi hör från vårt sovrum:

Taaa vad ni vill ha......skriiv upp det.....sååå betalar pappa sen! Högt och tydligt.
    Attans om barnen hade spelat in det då hade kunnat utpressa honom på det ju..

Får det lov till en liten dans har också kommit ut från hans mun i sömnen!

Och en gång satt vi och hade fredags mys med barnen och han somnar och rätt var det är börjar han veva och slå mot sin ram och i luften.
    tittar på oss och nästan vrålar herre gud det är ju en hel arme med flugor och de bits!
    Oh vad jag skratta,barnen de blev nästa rädda,de såg ju inga flugor men när pappa säger och gör så då är det läskigt!

Kommer säkert på fler!

• Erita

Sambon vaknade upp en natt vid ca 4 tiden och började bädda sängen med mig i den
    Frågade han vad han höll på
    "Din morsa kommer snart, måste städa"
    Förklarar för honom att kl e 4 på morgonen... lägger han sig ner och somnar på två röda

Ett tag när vi höll på att flyttpacka och kartonger stod överallt (hinderbana) och jag låg i vardagsrummet o inte kunde sova kommer han helt plötsligt ut, helt naken och frågar vad jag sysslar med...kan inte låta bli att skratta då han alltså klarat av vår lilla kartong-hinderbana utan att skada sig eller vakna

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • lavrina

jag själv har gått upp i sömnen och ringt min mamma och sagt att jag älskar henne, men måste göra mitt val, lade på och gick å la mig igen. (detta sker på dagen kl 11,30, då jag arbetar natten) min kille bara satt å gapa stort. När han sen väckte mig kl 15 stod ja å gapa fatta inget, jag ringde min mamma som hade blivit orolig.. stackarn... detta va för fem år sedan. Har ny kille men han har ej märkt mer än att ja mumlar å kastar mig ur sängen då å då..

• Erita

Hade en polare som sov över hos mig en dag, och innan hon la sig var hon sugen på mjölk men det var slut hemma hos mig, så hon hade ringt till en annan polare mitt i natten och sagt "jag kan inte prata med dig nu, jag ska ut och köpa mjölk"

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Solidol

Här var det skoj...

Jag vaknade en natt av att min sambo skrek:

KOM HIT!!! KOM HIT!!

Jag blev livrädd och fattade ingenting.. Väckte honom och fick förklaringen att han hade spelat handboll och att han snackade med bollen...! ;o)

• annzah

Jag älskar denna tråden :D

Jag har gjort ganska många konstiga saker i sömnen men nu minns jag bara ett fåtal...

Min före detta väckte mig på morgonen efter en väldigt blöt natt på festival då vi var tvungna att åka hem. Jag frågade strängt om han hade tagit ner tältet ännu, annars var det ju ingen idé att gå upp. Honey... you're IN the tent! blev svaret. Sedan blev jag inlåst i bilen tills avfärden ;)

Min kompis pappa slår allt.

Han är väldigt svårväckt och har tydligen alltid babblat en massa. En morgon gick min kompis in och väcka honom samt fråga om hon kunde ta den stekta potatisen i kylen till frukost.

L: -Pappa, vakna nu, du måste gå upp.
    A: -Va? Nej, nej, nej, det går inte.
    L: -Varför inte det då?
    A: -Det går inte för SEXMÄNNEN!
    L: (försöker hålla sig för skratt) -Nehej, och vilka är det då?
    A: -Det är starka män i svag pyjamas.

(Lina dör av skratt men tror att hon väckt honom äntligen och frågar om potatisen.)

A: -Ja, det går bra. Har du kollat vad det står för datum på dem? Trettiosjunde i artonde, femtonde i tredje, tolfte i tjugofjärde. Har du köpt potatisen privat??

• KeChi

hahaha..
    Ja har själv varit med om mycket roligt (som ja fått höra av andra)..
    Jag är expert på att prata/gå i sömnen.

När jag sover över hos min pojkvän/mormor och morfar så snackar jag och går i sömnen JÄMT!

Min pojkvän berättade att förra sommaren när min väninna och hennes nya pojkvän sov över hos oss så hade ja fört ett himla liv mitt i natten..
    Jag hade drömt något om spindlar, tagit mig upp ur sängen och stått å viftat å haft mig..
    Pojkvännen hade försökt slita ner mig i sängen, men ja hade smällt till han å ropat SLÄPP MIG!

Sen en annan gång när ja sov över hos en tjejkompis så hade ja smygit ut på parkeringen bredvid hennes lägenhet NAKEN och dansat på parkeringen...ja vet ju inte om detta är sant, men min syster och hennes dåvarande pojkvän påstog att dom sett mig..

Så en gång när jag delade rum med min syster, och i samma veva var min kusin där. Jag hade gått å lagt mig lite tidigare än dom, och "på den tiden" så hade jag våningssäng..och en planka för så ja inte skulle trilla ner.
    Då hade jag sparkat på plankan och frågat om dom hade mjölk i fickorna eller.

Förra sommaren också, då min pojkvän skulle till jobbet, så brukade han pussa hejdå på mej innan han åkte..å istället för hejdå så hade jag svarat något jättekonstigt..tyvärr kommer jag inte ihåg var det var

• Kremla

För ett par år sen vaknade min sambo av att jag mumlade. När han frågade vad jag sa svarade jag: "Snygga tarmar" och fnissade hysteriskt.

Tur att han inte är så lättskrämd!

• cosmonova

för några nätter sen så satte jag mig upp och stirrade på min sambo och sa med väldigt arg röst "akta dig! annars kommer jag döda dig!!"

vaknade av det själv. han kollade konstigt på mig och sa "va??" sen så somnade vi om.

• MrsNelson

vaknade inatt av att sambon asgarvade, frågade honom vad han skrattade åt, "hahahaha kuken hahahahaha kuken" Var svaret jag fick innan han började snarka igen....

• Busflickan

Min kära sambo pratar ofta och mycket i sömnen. En av mina favoriter är när han börjar prata om oss taktpinnar.
    Vilka är taktpinnar? undrar jag som är mycket trött, men se det får jag inget svar på. Är du en taktpinne? Ja svarar han. Är jag oxå en taktpinne? Ja, men du är snäll och go säger han och fortsätter sova sött.
    När jag berättar om det för honom så undrar han förvirrat, vad är en taktpinne?

• mirrebusan

hehe...ojoj vad det är svårt att hålla sig för skratt. flera kunder som funderar på vad man sitter bakom disken och fnittrar åt.

Jag vet att jag sagt och gjort mycke saker i sömnen. men kommer inte på allt just nu.

Vet att en gång när man var på fyllan och villan på kusten på midsommar så hade man hittat nått fylle strul och sen somnat i hans tält. Då hade jag helt plötsligt börjat prata om min mormor och att det snart var jul och om vad hon ville ha i julklapp..var hel sjukt för när han sa de när han fick väck på mej så kom jag i håg det...hehe

Mitt ex har nog alltid haft livliga drömmar. En natt slet han upp madrassen ur sin del av sängen och hade den för skydd för fåglarna jagade honom.
    Han fick för sig att det var nått spöke i huset som hade slängt ner våran dotters välling på golvet. har for runt i huset och letade till och med i frysen efter den skyldiga..sen sa han at den kommer nog tillbaka och tog med sig ett antal köks knivar och köksyxan och la brevid sig..lovar jag sov inte mycke på den natten. man vet ju aldrig vad han får för sig med sånna grejer brevid sig... vågade inte ta dom heller då kanske han fick för sig att jag var den som brutit sig in eller spöket.

det finns mycke mer grejer han har gjort men kan ta det vid ett annat tillfälle..=)

• moi01

Har inte gjort nåt speciellt min syrra hade sagt "städa" i sömnen. Jag menade säga "jag heter patrik (inte mitt riktiga namn) och jag är 19 år" men just när jag var på väg att säga det vaknas jag och tänker "nämen inte behöver jag ju säga detdär" så jag sade det inte men var på väg att säga det :D

Svar på tråden Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!