• Maddelicious

    Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!

    Hittade en gammal stängd tråd om detta och jag läste den från början till slut och skrattade så jag fullkomligt grät! Min älskling trodde jag var helt galen! Hursom, här skriver ni saker ni hört folk säga/göra i sömnen eller vad ni själva gjort!


    Ur Lotta på bråkmakargatan: Han kan väl för farao få simma lite ~*
  • Svar på tråden Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!
  • LillaMalin

    En gång när jag o mamma sov i samma rum vakna hon av att jag sa:

    Skjut den lilla haren då, skjut den lilla haren. Men skjut den lilla haren då, skjut den lilla haren!

    Och jag sa det skit snabbt Räcka ut tungan

  • Ramonas

    Hahaha

    Idag, för två timmarsen kankse, skulle jag gå in å pussa killen hejdå, när han fortfarande sov.. Han hade sina fötter utanför täcket så jag tänkte att jag skulle vara så snäll att dra ner täcket lite så att hans fötter inte skulle frysa. När jag då drar ner täcket så vaknar han å stirrar på mig med en blick som säger- ge tebax mitt täcke! Å så drar han i det så hans ben blir utan täcke...

    Kankse inte så kul å läsa men det var så kul när man fick se den minen han hade i ögonen.. haha hade han inte haft öronproppar så hade han nog vaknat av mitt asgarv...


    Det är utsidan som gör att man stannar till, men insidan som gör att man stannar kvar..
  • Kajee

    Min dotter pratar i sömnen - alltid konstigt osammanhängande saker. Jag brukar gå in och stryka henne över kinden och prata lite lågt till henne. Då "somnar hon in" lite lugnare.


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Ell

    Vilken rolig tråd!!! Både jag och min man började prata väldigt mycket i sömnen när sonen var nyfödd, man var ju så trött då och sliten så det var väl inte så konstigt. Några roliga saker som hände då var:

    * Jag vaknar mitt i natten av att Thomas (min man) sitter på golvet framför elementet och skakar det samtidigt som han med upprörd röst säger: "Åh vad det är varmt, så varmt, brinner det????" Trodde jag skulle kissa på mig av skratt och så skulle jag försöka vara tyst så att lillskrutten inte skulle vakna.

    * Jag hade tydligen legat på mage och sovit och klagat över att min ryggsäck var så tung så tung, då hade en av våra katter legat på min rygg och sovit. Sällskapssjuk?! :)

    Otaliga gånger då nån av oss slitit och letat bland täcken och lakan för att hitta Wilmer (vår son) när han inte ens legat i sängen.


    ¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • ros72

    Min make - när vi var nyförlovade.

    Jag låg brevid honom - han talade i drömmen och sa:- DEN ÄR MIN, MIN. Och klappade mig på huvudet.

    När vi vaknade berättade han att han hade drömt om ett barn vi hade fått i drömmen.

    Vi skrattade efteråt.

  • Bewan

    HAHAHA, vilken rolig tråd!!!
    MASSOR av ggr sen vi fick sonen har jag letat febrilt efter sonen i sängen. Jag var tom nästan elak mot sambon som skulle komma och lägga sig när vi redan lagt oss, för att han inte förstod att Gustav sov i sängen.
    -Men var ligger han? sa sambon (som visste att han inte var där)
    -Här ser du väl! snäser jag... Men när jag börjar känna efter så är han inte där, och jag vaknar till lite och skäms. Det har hänt massor av ggr. =) HA hahaha<

  • ajnas

    Åh, vad intressant att det är fler som letat efter sina bäbisar i sängen! De första två månaderna väckte jag sambon (i sömnen) säkert 2 gånger per natt, och frågade var lillan var, om hon låg i vår säng, om hon låg i sin säng, var hon var nånstans. Undrar varför det blir så, jag är inte alls så "hispig" när jag är vaken

    När jag var ung och bodde hemma pratade min storasyster i sömnen jätteofta. En gång gick jag in i hennes rum när hon sov, varpå hon sätter sig upp i sängen, säger HÖGT och BESTÄMT: "Så kan det gå, när potatisen är rå!"

    Inte illa att till och med rimma och hitta på egna ordspråk i sömnen


    Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • wonderchild

    Inatt hade jag hög feber och mådde mycket dåligt (är dunderförkyld o har så ont överallt) så jag försökte väcka min sambo, ville att han skulle hämta vatten & Alvedon åt mig och kanske trösta sjuka mig lite. 


    Jag: (Knuffar honom lite lätt) Älskling vakna lite...
    Sambon: (Ser ut att vakna) Ja? Vad är det?
    Jag: Hämtar du lite vatten åt mig och...
    Sambon: (Avbryter) Nej!Fel! FEL NYCKEL säger jag! (Yrar lite och somnar om)
    Jaha, tänkte jag o hämtade vatten o alvedon själv...
  • Agni

    hahahaha skrattar så jag dör

    Jag har en oxå..min sambo pratar oxå mkt i sömnen men minns inte allt just nu..förutom en gång innan vi bodde ihop. Så vaknar jag 5.30 på morgonen av att telefonen ringer, det var min blivande sambo. När jag väl svarar så säger han:

    -Äh det var inget, hejdå! Sen lägger han på.

    Jag låg en stund och funderade..VA FAN RINGER HAN HALV SEX PÅ MORGONEN FÖR ATT SÄGA DET VAR INGET

    När jag sedan påminner han roat om det så kommer han ihåg det. Han drömde att jag sov där och sen vaknade och jag var inte där..så han ropade och jag svarade inte så han skulle ringa och kolla vart jag hade tagit vägen. Men sen när han ringer så vaknar han när jag svarar och kommer snabbt på att jag är hemma hos mig..så han skäms och lägger på hahahaha


    Lovas mamma
Svar på tråden Pratar du/nån du känner i sömnen & Vad för roligt har sagts!