• skräckslagen

Fruktansvärt rädd

Jag är inte gravid än men trots min skräck har vi nu planerat att försöka få barn. Men som sagt problemet är ju att jag är så rädd.

Jag har läst förlossningsberättelser som alla andra uppfattat som otroligt positiva för att få bort skräcken men den snarare ökar. Där andra ser något positivt där ser jag något fruktansvärt. Jag får yrselattacker, mår illa, blir arg(blir det när jag blir riktigt rädd) och känner att det är ju värre än att dö än långsam smärtsam död. Jag vill så gärna ha barn och jag känner att min kropp vill det också.

Vad ska jag göra? Jag får verkligen total panik...

Finns det någon sån aurora klinik i Skåne?

Kan tilläggas att jag dessutom har vaginism vilket inte gör saken lättare, varken att tillverka eller att föda barn.

• Svar på tråden Fruktansvärt rädd
  • skräckslagen

Sara 75: Bor också i SKåne. Vem har du vänt dig till?

• skräckslagen

I Hörby. Men jag är ju inte gravid än så jag har ingen bm.

• Willhellmina

Jag var inte heller gravid när jag sökte upp bm-mottagningen. Det var en obeskrivlig lättnad att redan innan plusset, ha hittat någon som både förstog min rädsla, tog den på allvar och kunde hjälpa mig.

• Drutten83

Jag tror (för så tänker jag) att man tenderar att måla det svartare än det är, för då kan det inte bli värre. Det dumma är att man skrämmer upp sig...

• mmonika77

Här är en till förlossningsrädd efter min första förlossning. Ska nu få en till tid Felicia där man får gå till förlossningen och förbereda en plan för hur denna förlossningen ska gå.

• Tussetösen
    skräckslagen skrev 2007-03-18 19:07:49 följande:
    I Hörby. Men jag är ju inte gravid än så jag har ingen bm.
    i hörby..??? men ring upp till Lotta.. hon e jätteduktig... annars finns det i eslöv.. har för mig att det va dit hon hänvisade mig...
  • skräckslagen

Tussetösen:Lotta är det på vc?

• Billabong

skräckslagen: Eftersom jag är gravid pratade jag med min bm om det redan vid inskrivningen. Då du inte är gravid hade jag provat att ändå vända mig till den barnmorskemottagning jag skulle höra till om/när jag blir gravid. Sedan kan de lotsa dig vidare. För att få komma på Aurora/Felicia-samtal (olika namn på olika landsting/sjukhus) kan du behöva ta dig till det sjukhus du ska förlösas vid, så är det iaf för mig.

• Billabong

Och som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag uppfattat det som att alla sjukhus i Skåne erbjuder Aurora-samtal. Om du bor i Hörby så hör du troligen till USiL (Lund)...

• Tussetösen
    skräckslagen skrev 2007-03-18 19:46:03 följande:
    Tussetösen:Lotta är det på vc?
    precis... nu minns jag.. under min grav så va jag lite nojig över andra saker så hänvisade hon mig till västanvinden i eslöv... men hade jag varit du så hade jag nog kontaktat barnmorskorna där uppe så hjälper dom dig..!!
  • ominte

Var på andra delen av föräldrautbildningen igår och det kändes rätt jobbigt. OCH spännande (??) Ja fråga mig inte hur, men när hon beskrev hela förloppet och visade med dockan hur bebisen roterar och slutligen kommer ut och vad som sker efteråt när föräldrarna får se sitt barn, kändes det som en underbar sak att göra. Men så kom paniken såklart 5 sekunder senare och jag kände mig gråtfärdig inför att jag ska göra detta.
    Var hos bm idag och pratade igenom detta igen och jag började så klart störtböla..fan
    Hon kommer att skriva remiss till sjukhuset jag tillhör för att jag ska få komma på samtal för förlossningsrädda. Känns skönt trots att det kommer ta upp till en månad innan jag får komma dit.

• skräckslagen

Pasadena: Egentligen är det sjukt att det ska ta en hel månad innan du får komma dit. Men det är ju en bit på vägen iaf.

Svar på tråden Fruktansvärt rädd