• Disela

    fråga till alla pappor

    skulle vilja veta en sak, angående förlossningen och behöver tankar och tips från pappor.
    Min kille är en ganska känslig typ. Inte känslig för blod och så, untan när det gäller mig. Han avskyr att se när jag har ont. Jag genomgick en stor ryggoperation för två år sedan och då var han på sjukhuset första gången jag skulle resa mig ur sängen. Hade förjävligt ont och han höll på att svimma när han såg det.
    Förlossningen lär ju vara 100 gånger värre. Är det någon annan pappa som har det likadant, och hur gjorde ni? eller någon som bara kan berätta vad jag ska göra med stackarn? jag vill ju ha honom med mig!
    Så snälla ge mig tips!


    Väntar på Krypet
  • Svar på tråden fråga till alla pappor
  • marcink

    hej!

    jag har varit med vid både operationer, lite annat äckligt samt min sons förlossning. förlossningen var inte det minsta äcklig, utan bara underbar. jag kan sätta pengar på att jag hade tyckt att det var lite obehagligt om det inte var _min_ fru som låg och klämde ut _mitt_ barn, men nu var det faktiskt bara vackert.

    det går inte att förbereda sig för, det blir som det blir. skulle han känna att det blir jobbigt får han väl sätta sig en stund. bara han inte går ut i korridoren är allt annat okey, han får inte missa förlossningen hur otrevligt det än blir! :)

  • Matias mamma

    Min sambo tycker att det är nervöst att vara på sjukhus och tycker att de är jätte jobbig..........när vi fick våran son så var han så förväntansfull tills den dag vi skulle åka in..då sa han "jag är inte redo än, kan vi inte vänta lite". Men när vi kom till bb så var han självklart nervös och orolig.men efteråt så säger han att han inte skulle vilja missat det för allt i världen.........vi hade även min svärmor med som stöd för honom eftersom han tycker att det är så jobbigt att se det som händer!!

    Med min dotter som inte mådde så bra i magen så ville han inte ens vara där och vi hade även denna hång hans mor med.han ville hellre stå på samma sida om mig somhenne för han trodde att det skulle hända något med mig.han höll på att svimma men han klarade det bra!! så han rekommenderar din kille att vara med även om det är tufft.....för du behöver hans stöd......skulle det vara oki för dig så kanske ni kan ha nån med er för att han ska ha nån att vända sit till för stöd. Du kommer ju att ha honom som stöd, men man är inte så mycket stöd till honom när man väl sitter med smärtan!!

    Hoppas att det löser sig.....Lramar!

Svar på tråden fråga till alla pappor