• snuffsan74

    lite merän 1 år sedan

    Undrar om någon kan hjälpa mig med mina frågor

    Undrar om någon vet vad som händer me ett barn om man förlorar det i 18+?

    om man får se barnet?
    '
    om man blir erbjuden hand el fotavtryck?
    Hoppas att nåon kan hjälpa mig med dessa svar
    dem malar i mitt huvud för inget fick vi o inga frågade oss.
    tyvärr så mådde o mår jag så dåligt av allt nu o ville inte fråga då o knappt nu för att jag skämms trots att jag vet att det inte är mitt fel så klandrar jag mig själv..

    från en ledsen me massor av tomrum

  • Svar på tråden lite merän 1 år sedan
  • Trollen

    Vi förlorade våran son i v.18 och vi fick välja om vi ville ha obduktion eller ej och han kommer att kremeras och sedan urnsättas. Vi erbjöds att titta på barnet och även ha han inne hur länge vi ville. Vi blev också erbjudna hand & fot avtryck men han var så liten att det inte gick. Det kom också en fotograf och tog kort på barnet.

    Många kramar


    Med Christian i mitt hjärta
  • BEJA

    Vi förlorade vår son i v 20. Sköterskorna, som var helt underbara i denna situation, frågade oss om vi ville ha hand o fotavtryck samt om dom skulle fota vår lilla ängel. Vi fick ha honom hos oss så länge vi ville efter förlossningen.
    Sedan fick vi kontakt med en underbar präst också som sedan begravde vår lilla ängel i en minneslund i närheten där vi bor. Just med det har jag hört att det är olika. Har man som förälder inga spec önskemål om begravningen så hamnar alla små änglar i en spec minneslund här i Sundsvall. Men vi ville att han skulle komma nära oss o det gjorde han.

    Många styrkekramar!!

  • Salliemamman

    Käraste du. Kramar om dig. Känner så med dig. Du har ingenting att skämmas för. Det är kärleken (=sorgen) som gjort att du inte orkat. Det är oförlåtligt av sjukhusfolket att inte prata ordentligt med dig, även om du kanske inte hade möjlighet att fatta några beslut just då. Jag hade det också väldigt svårt när jag förlorade min flicka i v 21. Jag såg henne, och var med henne på sjukhuset, men sedan lämnade jag henne. Och visst är det så att alla de allt för tidigt komna barnen, de små vårblommorna, kommer till minneslund.

    Men jag tror att om du inte själv orkar kontakta sjukhuset för att få reda på vad som hänt ditt barn, så be någon annan göra det. Din sambo kanske orkar. Eller din kurator. Hur länge sedan var det det hände? Jag tänker att barnet kanske till och med fortfarande finns kvar på sjukhuset, om det inte är för länge sedan. Och att det för framtiden är väldigt fint för dig att du vet, och kanske till och med fortfarande, nu, kan påverka.

    Jag bestämde mig två månader efter min flickas ankomst för att hålla en riktig begravning för henne. Då var hon fortfarande kvar hos patologen. Och hur hemskt och svart och sorgligt det än var, så var det den vackraste stund Sallie hade möjlighet att ge oss. Jag skulle så gärna hjälpa dig i det här. Låt mig verkligen veta om jag kan göra något.

    Så ledsen för din skull.
    De varmaste kramar och tankar
    /Sallies mamma

  • Salliemamman

    Förlåt, såg nu att det hände för lite mer än ett år sedan. Det är hemskt och slarvigt av mig att inte läsa ordentligt. Förlåt. Du får censurera mitt inlägg i dina tankar. Men sjukhuset måste fortfarande veta vad som hänt ditt barn. Och om h*n kommit till minneslunden, så är det aldrig för sent för er att samlas där för att hylla din ängel. Aldrig.

    Kram igen.

  • Hellen68

    snuffsan74: Vi blev inte heller erbjudna att titta på *Tindra* jag såg bara hennes ryggtavla snabbt innan dom tog hand om henne.
    Förlorade henne i v. 19 och dom tror att hon somnade in mellan v.17 och 18.
    Läkaren beskrev vår lilla tjej för oss: hon såg helt perfekt ut inga skador inga fel. Och det är det jag lever på nu. Vi blev erbjudna obduktion och det tog vi. Annars så var det inte så mycket. Dom pratade på sjukhuset att jag skulle välja om hon skulle kremeras eller begravas. Men det var ingen som hörde av sej och frågade... Jag vet att hon finns i minneslunden och den ska ja besöka på onsdag då det är hennes BF-dag.

    Kramar om i massor!!!!

    (jag vet att det snurrar i huvudet länge efter)

Svar på tråden lite merän 1 år sedan