• mariagbg

    Rhododendron

    Har en jättestor rhododendron. Den har från början varit flera buska men är nu som en stor. Ca 4x6 meter och 3 meter hög. Funderar på att göra mig av med den... Undra om den går att sälja? Känns tråkigt att bara gräva upp och slänga.

    Någon som har någon erfarenhet av sådant?

  • Svar på tråden Rhododendron
  • suzanna

    Allt går väl att sälja till rätt pris... Pröva blocket,
    Att gräva upp är ju inga problem. har flyttat våra och dom har tagit sig och lever än.

  • Underlig

    Fick tipset att sätta ner spaden runt och ta av alla rötter men att inte flytta rhododendronen förrän efter nån vecka så får den lite smårötter och har lättare att ta sig på nya stället.

    Måste flytta min då vi ska sätta ny fasad och dränera... Har börjat fundera på var den ska stå sen. Knepigt planera trädgård

  • mariagbg

    Tack för era svar! Ja det är knepigt att planera trädgård. För oss känns det som om våran rhododendron tar upp en väldigt stor del av gräsmattan och därför vill vi bli av med den...

  • Underlig
    mysanmaria skrev 2007-05-29 08:15:56 följande:
    Tack för era svar! Ja det är knepigt att planera trädgård. För oss känns det som om våran rhododendron tar upp en väldigt stor del av gräsmattan och därför vill vi bli av med den...
    Hus stor är eran rhododendron då? Den jag har är högst 1,5 meter hög och har kanske 2-3 kvistar som då inte hänger ut mer än en halvmeter från största stammen. Verkar som inte min trivs
  • Tjej 83

    man ska inte flytta dem när de kommer knoppar elelr när den blommor. men ananrs går det bra. flyttade 3 av våra 5 till min mosters tädgård 10 mil bort.
    gick jättebra nu blommar de förfullt..

    men sälj dem genom blocket? eller tidningen..

  • mariagbg

    Tack för alla svar! Busken består nog av ursprungligen 7 plantor som nu vuxit ihop till en stor buske. Det är ju inte blommor och blad in emellan utan bara på utsidan av busken. Ca 4x6 meter och 3 meter hög.

    Hur mycket tror ni att man kan få för den?

Svar på tråden Rhododendron