• Svar på tråden Alla vi med BF runt 13:e oktober del 2
  • MajaW

    Ellynil: Min har också vänt sig, har haft huvudet nedåt ganska länge. Jag håller med om att det är så svårt med namn!! Vad har ni för förslag så här långt?

    Mymlan: Jag vet inte riktigt vad det kallas för, det var något med att moderkakan låg för "utången", men den hade flyttat upp sig så det var ingen fara. Visst är det huvudsaken att den mår bra, men det hade varit kul att veta =)

    Min mage har också sjunkit, nästan över en natt bara. Jag blev jätteförvånad när jag kikade mig i spegeln och såg vad annorlunda det såg ut. Är det inte tidigt?

    Jag har drabbats av halsbränna, några tips??

  • Ellynil
    MajaW: Jag tror också att min har haft huvudet ner ett tag (har kännts så) Men senaste gången jag var på MVC innan i onsdags var för en månad sen, så jag har inte fått de bekräftat förrän nu!
    Det enda tips jag har när det gäller halsbränna (hade en hel del när jag väntade sonen) är att höra på apoteket. Jag använde tuggtabletter (Novalucol, men det finns ju en hel uppsjö) och tyckte det fungerade för mig.

    mymlan1: Vet inte om min mage har sjunkit någonting, faktiskt... Fundersam
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • mymlan1

    Undrar om min lille har vänt sig med huvudet neråt också?
    Nu när jag tänker på det så är det nog så Kanske därför magen blivit annorlunda?

    MajaW:
    För halsbrännan har jag köpt Losec Mups. Tidigare hade jag halsbränna flera ggr/dag FAST jag tog Novalucol. Nu har jag inte haft det en enda gång sedan jag började med "mupsen" (2 veckor)

    Tar en tablett varannan dag. Dem är svinaktigt dyra (176:- för 14 st.) men det är värt varenda öre.

  • MajaW

    Tack för tipsen! Känns som om jag struntar blankt i vad de kostar bara det hjälper. Jag och min sambo har en dålig vana att äta rätt sent på kvällen, gör inte saken bättre kan jag tala om!

    Jag längtar till oktober nu. Här uppe har det redan börjat hösta till sig med gula löv och lite mindre värme, rätt mysigt. Jag har köpt en syskonvagn och vill ju gå ut på långa promenader utan att vagga som en anka och stanna varannan meter med sammandragningar..

  • MajaW

    Den får ett litet ryck ibland denna tråd, för att sedan stanna av i evigheter =)
    Jag har fått klåda, kliar något så vansinnigt, mest på kvällen och natten. Har fått tavigyl eller något sådant som gör mig nästan klifri men otroligt trött.
    Hur mår ni?

  • Ellynil
    MajaW: Ja, nu är det väl dags för ett litet ryck igen, eller vad säger du! Nu har vi ju bara drygt en månad kvar till BF!
    Jobbigt med klåda! Jag mår precis lika bra som jag gjort hela tiden. Det är nästan lite skämmigt att jag får må så oförskämt bra medans andra får i stort sett alla krämpor man kan få... Generad
    Vad har du köpt för syskonvagn, förresten? Vi har inte köpt någon än för sambon verkar inte inse att bebis faktiskt är här snart. (Och sen så blir det ju i första hand jag som kommer att behöva en syskonvagn. När vi är bägge kan vi ju alltid ha bebisen i liggvagnen och Oskar i sulkyn)
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • MajaW

    Jag mådde så där bra som du gör nu förra gången, men nu tycker jag att allt har fallit på mina axlar. Kan bero på att förra gången låg jag med en godispåse på magen framför tvn och nu sköter jag lillan och lagar mat till min sambo och svärfar som renoverar badrum här hela dagarna =)
    Men njut av att du mår bra!!

    Vi funderade fram och tillbaka ganska länge om vilken sysvagn vi skulle köpa. Jag ville ha en UJ eftersom jag är så nöjd med singelvagnen. Den är ju rätt dyr, men andrahandsvärdet är helt ok så jag tyckte att det kunde vara värt det i alla fall. Dock sprang jag på en Phil och Teds och den föll jag pladask för, dock är den för öppen för att köra omkring här uppe då vi har vinter och kallt sååå länge. Det slutade med att vi köpte en Baby travel från babyproffsen då den var både billigare och lättare att köra än UJ, vi testade länge i butiken mellan de båda och BT vann faktiskt! Hoppas vi fortsätter att vara nöjda med den. VIlka har ni funderat på?
    Nä, nu ska jag klia vidare..

  • Ellynil
    MajaW: Ja, jag har ju haft turen att må så här bra BÄGGE gångerna, så som sagt ska jag inte klaga... Generad
    Vi har kollat en del på just BT:n eftersom jag hört så mycket bra om den. Sen så är det ju så att vi inte har någon Babyproffsen här i stan, så vi (framförallt sambon) har varit lite inne på den nya Carenan som ska komma nu i Oktober. Den ser ju ut nästan som BT:n och så har de den på Babyhuset här i stan.
    Men vi får se... Vi ska nog åtminstone åka och kolla på BT:n live innan vi bestämmer oss...

    Kul att få nyrenoverat badrum! Men jobbigt att vara servicepersonal. Jag vet. Vi har ju precis byggt hus och eftersom sambon och svärfar byggde det på kvällar och helger fick jag ju ta hela ansvaret för allt det andra. Köra ut till bygget med mackor och sånt varje kväll och lag middag till PRICK klockan ett varje lör/sön. Jag var ju som tur var inte gravid då (blev det runt när vi flyttade in) men sonen var ju inte ens fyllda året...
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • mymlan1

    Åå lite fart här igen. Nu börjar det ju verkligen bli dags snart. Känns lite overkligt tycker jag. Tittar i almenackan men förstår ändå inte att d är så kort tid kvar... PIRRIGT

    Börjar få lite panik eftersom vi varken har vagn eller säng till den lille. Letar beg. spjälsäng till dottern men hittar ju inget som duger

    Ang. syskonvagn har vi också tänkt på en Carena. Känns dock lite som en chansning att vänta på den eftersom den inte kommit de 2 föregående gångerna det sagts. (juni och augusti) Har också tittat på BTn men jag vill ha större varukorg också verkar det bättre med punkteringsfria däck (som Carenan)

  • MajaW

    Åhå, jag har inte sett den nya Carenan, tror jag måste kika runt lite och se vad ni pratar om.

    HÅller med dig Mymlan om det är kort tid kvar, men ändå inte. Jag har såå mycket att göra, badrummet ska bli klart, vi ska köpa en ny soffa och verkligen ta tag i vardagsrummet så att det blir lite trevligare att spendera mörka vinterkvällar (och nätter =) där. Jag vill göra en total "make over" i både sovrum och vardagsrum och sådant tar ju lite tid :-/. Sedan har vi fortfarande inte kommit igång med vår webbutik - vilket gör mig lite stressad, den skulle som bara flyta på nu när bebisen snart kommer. Allt det där gör mig stressad över att det är såå kort tid kvar.

    All klåda och att jag känner mig som en överjäst degklump gör att jag tycker att det fortfarande är eeeeevigheter kvar!!

    Jag har varit på IKEA i Haparanda idag och köpt "kräklapppar" det var nog det sista jag behövde. Vad söker du efter för spjälsäng Mymlan??

    Ellynil: Jag berättade inte för min sambo hur duktig du var som kom med smörgåsar, jag orkar inte ha den pressen på mig också

  • Ellynil
    mymlan1: Jag känner lite som du när det gäller vagnen också. Just det med att den inte har kommit när det sagts innan. Man vill ju liksom inte stå där utan vagn i flera månader...
    Sen kännde jag lite som du med varukorgen också. Fast jag vet inte om jag egentligen har något behov av så stor korg när jag tänker efter...
    Däcken hade jag faktiskt inte tänkt på att de var någon skillnad på. Trodde faktiskt att BT:n hade punkteringsfria hjul den också...
    Vi har faktiskt skaffat en växasäng till blivande storebror. Men han började bli liiiite stor för spjälsängen hur som helst. Visserligen är han bara 19 månader, men det har funkat bra hittils. Hur gammal är din dotter?

    MajaW: Usch! Låter verkligen heskt med den där klådan! Förstår att det känns som att det är evigheter kvar till BF då!
    Hittade du något om Carenan, förresten? Annars så är det den här:

    http://www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/TwinStrollers/Strollers/Products/37182.htm

    Och du gör helt rätt som inte säger någonting! Du är ju för sjutton höggravid! Inte ska du behöva fixa och greja mer än nödvändigt!

    Idag ska jag till BM. Ska bli kul att få höra hjärtljuden igen. Sen hoppas jag på att jag inte behöver gå dit någon mer gång innan bebis kommer. Jag har nästa tid den 5/10 nämligen och för min del får gärna bebis ha tittat ut innan dess!
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • MajaW

    Nej, jag tiger som muren om allt som kan tänkas innebära extra arbete =)
    Vagnen är ju snygg! Vad kostar den ungefär?

    Jag ska också till BM idag, hoppas precis som du att jag inte behöver se henne fler gånger som gravid!!!

  • Ellynil
    MajaW: Smart! Det gör jag med!
    På babyhuset här i stan kommer den nog att ligga på 4495:- och liggdelen på 995:-, har jag för mig. Så det är ju ingen skillnad mot BT:n, direkt...
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • mymlan1

    MajaW: Vi letar en spjälsäng som man kan ta bort ena sidan på helt. IKEA har ju sådana men hade hoppats på att hitta en begagnad men det verkar svårt.
    Stackars dig som har sådan klåda. Fyy jag hatar när det klias å att aldrig få vara i fred från det måste vara jättedrygt.
    Vad är det för webbutik Ni ska öppna ? NYFIKEN

    Elynil: Vår dotter är 17 månader men jag tycker det är för tidigt att ta bort spjälsängen för henne så hon får "skaka galler" ett tag till Dessutom är hon en rätt liten tjej som klarar sig med storleken ett bra tag till.

    Priserna på vagnarna BT VS Carena kommer skilja ca 700:- här hemma då Carenan är billigare.
    Funderar på att köpa en gammal tvillingvagn för en billig peng för att vara säker på att ha NÅNTING när bebis kommer. Då kan vi ju vänta på Carenan i alla fall.

    Nä nu ska jag och maken ut och röja i vårt kallförråd för att bla. få in utemöblerna.

  • Ellynil
    mymlan1: Ja, då kan jag förstå att det kanske är läge att skaffa en till spjälsäng. Som sagt är ju min son ganska stor och hade han inte varit det hade vi nog också försökt få tag på en till spjälis...

    MajaW: Ja, jag är också nyfiken på vad det är för webbutik ni sk öppna!

    Var som sagt hos BM igår. Allt såg bara fint ut. Hjärtljuden låg på 132 och huvudet låg neråt. *skönt*
    Denna bebisen har varit VÄLDIGT jämn i hjärtljuden. Har legat på antingen 132 eller 134 varje gång vi varit där!
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
  • MajaW

    Jag ska in för att ta några prover i morgon ang. klådan. Får inte äta, dricka, röka eller snusa efter kl00 i natt (huuur ska jag klara mig utan att snusa och röka;) Jag funderar dock lite på vad det är för prover coh vad som händer om de nu inte är bra. Jag har läst på lite och gissar att det har något med gallsyra och levern att göra men känner inte att jag fått något klart svar. Jaja, jag får väl veta det i morgon.

    Jag arbetar med extensions och jag kommer att sälja tillbehör till sådant i webbutiken.

    Roligt med jämna hjärtljud, min har som varit från 134 till 162, inte lätt att gissa då =) Hur var hjärtljuden på din första?

    Jag skulle nog också ha låtit en 17 månaders som är van spjälsäng stanna i en sådan även ett tag till Förändringen som ett syskon innebär lär vara nog så spännande =)

    Kommer denna tråd att stängas snart eller hur fungerar det?

  • Ellynil
    MajaW: Nej, då är det inte lätt att gissa! Men jag börjar nog ändå tro att det är en liten tjej som gömmer sig där inne. (Eller om det är för att vi bara har tjejnamn som vi är överens om som jag tror det... )
    Oskar låg som högst på 146 och som lägst på 128 har jag för mig, så han var ju lite mer ojämn...

    Jaaa... En tråd stängs ju efter 3 månader, så den här borde väl stängas typ vid midnatt...
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06 och liten i magen BF 14/10 -07
Svar på tråden Alla vi med BF runt 13:e oktober del 2