• niinie

Några fler svenska som bor i Norge?

hellu!
    Finns det fler här på FL som bor i Norge?
    Jag och min sambo flyttade från Sverige hit till Norge för snart 1 år sedan, vi bor i Drammen(ca 4 mil från Oslo).
    Väntar just nu vårat första barn som är beräknad till 31 augusti..såå spännande.
    Vore kul att prata med andra som väntar barn/har fått barn som bor i Norge!

• Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?
  • Kaxmaja
    Ett två tre skrev 2007-10-24 19:35:00 följande:
    Ja det kan jag tänka mig blir jobbigt ja, förstår att du måste bli sjukskriven från ett sånt jobb. Hur gick det med illamåendet i början? Eller var du en av dom få som slapp det? Jag jobbar i DnB NOR, sitter vid en dator hela dagen, så jag kan nog jobba ganska länge. Kan lägga upp dagarna lite efter hur jag mår. Gick till och med bra när jag var grön i ansiktet dom första 14 veckorna, ställde in ett par kundmöten bara
    Jag har inte mått illa någonting Så jag e helt klart en av de lyckliga. Men så är de en liten pojke oxå de säger ju att man mår bättre med pojkar
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Ett två tre
    Kaxmaja skrev 2007-10-24 19:45:24 följande:
    Jag har inte mått illa någonting Så jag e helt klart en av de lyckliga. Men så är de en liten pojke oxå de säger ju att man mår bättre med pojkar

Vad skönt!! Ja jag har hört att man kan må mer illa med tjejer.

Jag var säker på att det var en tjej när jag mådde som värst, men nu tror vi att det är en pojke

Var gjorde du UL? På Ullevål? Ska dit på UL och är så nyfiken på om dom berättar vad det blir, ifall dom ser det... Vi vill ju veta

• Lillasysters

Hej vi bor inte i norge men åker dit på semester många gånger ,har släktingar där.Skulle själv kunna tänka mig att bo där ,norge är vackert och språker är så fint.
    Ha en trevlig kväll o norge.

• Kaxmaja
    Ett två tre skrev 2007-10-24 19:57:58 följande:
    Vad skönt!! Ja jag har hört att man kan må mer illa med tjejer. Jag var säker på att det var en tjej när jag mådde som värst, men nu tror vi att det är en pojke Var gjorde du UL? På Ullevål? Ska dit på UL och är så nyfiken på om dom berättar vad det blir, ifall dom ser det... Vi vill ju veta
    Japp var på Ullevål de berättar. De gjorde iallafall de för oss. Zoomade in den lilla snoppen
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • mrseriksson

HEJ

Är det lättar att få tag i en voksi åkpåse i norge än i sverige....??
    Vill ha tag i en rosa/svart....men här verkar det vara stört omöjligt....hittade en sida från norgen där den finns....men det verkar så svårt att få köpa den och frakta hit....nån som kan hjälpa mig...

son -96 dotter -03 dotter -07
  • Ett två tre
    Kaxmaja skrev 2007-10-24 20:13:28 följande:
    Japp var på Ullevål de berättar. De gjorde iallafall de för oss. Zoomade in den lilla snoppen
    Får se om det finns en liten snopp att zooma in på våran oxå då Ska dit om några veckor...
  • FruAnna
    Ett två tre skrev 2007-10-24 19:57:58 följande:
    Vad skönt!! Ja jag har hört att man kan må mer illa med tjejer.Jag var säker på att det var en tjej när jag mådde som värst, men nu tror vi att det är en pojke Var gjorde du UL? På Ullevål? Ska dit på UL och är så nyfiken på om dom berättar vad det blir, ifall dom ser det... Vi vill ju veta
    Jag mådde skitilla de första 15 veckorna och jag fick en liten pojke, så det e nog bara snack. Med andra ord - det kan nog mycket väl vara en liten pojke där inne

Kan tyvärr inte följa med på fika efter babysången nästa vecka. Planerade först att göra det, men glömde helt bort att jag har mina föräldrar på besök då. Får bli vid ett senare tillfälle.
  • FruAnna

Men sången ska jag med på! Mamma ville så gärna följa med och se hur vi har det

• mango07
    FruAnna skrev 2007-10-25 20:16:26 följande:
    Jag mådde skitilla de första 15 veckorna och jag fick en liten pojke, så det e nog bara snack. Med andra ord - det kan nog mycket väl vara en liten pojke där inne Kan tyvärr inte följa med på fika efter babysången nästa vecka. Planerade först att göra det, men glömde helt bort att jag har mina föräldrar på besök då. Får bli vid ett senare tillfälle.
    Ja, och jag mådde inte alls illa och fick en tjej, så jag tror inte heller så mycket på det
  • Monqan
    mrseriksson skrev 2007-10-24 20:41:20 följande:
    HEJÄr det lättar att få tag i en voksi åkpåse i norge än i sverige....??Vill ha tag i en rosa/svart....men här verkar det vara stört omöjligt....hittade en sida från norgen där den finns....men det verkar så svårt att få köpa den och frakta hit....nån som kan hjälpa mig...
    Fråga dem om de inte kan skicka till Sverige, det går de helt säkert med på, blir bara lite dyrare i frakt för dig
  • Monqan
    Kaxmaja skrev 2007-10-24 20:13:28 följande:
    Grattis till lille pojken!
  • Monqan
    Ett två tre skrev 2007-10-22 19:34:10 följande:
    "Hej o välkommen! Vad roligt att ni har hittat hit  Får lägga upp en träff snart så vi alla kan mötas. Du o jag mathea bor i närheten av varandra då, grattis till graviditeten!Kram Monica"Tack  Nej Risløkka är inte så långt från Carl Berner. Jag jobbar nära Økern oxå
    Då häckar vi i samma neighbourhood Ökern är ju bara en hållplats härifrån.. tror jag eller är det två?.. nej måste var en först Ökern o sen Hasle =)
  • Ett två tre
    mango07 skrev 2007-10-26 09:11:55 följande:
    Ja, och jag mådde inte alls illa och fick en tjej, så jag tror inte heller så mycket på det
    Vi tror vi får en pojke, bara en känsla vi har Ser liksom för mig en blå pyjamas och inte en rosa

Vi kanske vet om mindre än tre veckor! Ska på UL 15.11... Men man kan väl inte lita på det 100% så tidigt? V.19 då...
    Monqan skrev 2007-10-26 13:34:35 följande:
    Då häckar vi i samma neighbourhood Ökern är ju bara en hållplats härifrån.. tror jag eller är det två?.. nej måste var en först Ökern o sen Hasle =)
    Ja är väl Økern och sen Hasle och sen Carl Berner på linje 5

Jag jobbar på Helsfyr, men det är ju ganska nära Økern, går att gå i alla fall

Har ni lägenhet, radhus eller hus på Risløkka? Finns väl allt möjligt där?
  • Monqan
    Ett två tre skrev 2007-10-26 15:12:52 följande:
    Ja är väl Økern och sen Hasle och sen Carl Berner på linje 5 Jag jobbar på Helsfyr, men det är ju ganska nära Økern, går att gå i alla fall Har ni lägenhet, radhus eller hus på Risløkka? Finns väl allt möjligt där?
    Hehe ja, jag tänkte från stan (på väg hem från jobbet, jag jobbar i stan, och du tänker på väg hem från ditt jobb hehe), då är det Hasle Ökern, blir så förvirrad av sånt. Jaså du jobbar där, skönt att du kan ta t-banan direkt från CB till jobbet o slippa byta o sånt. Vi bor i en enmansbolig på andra våningen. Hon som äger huset bor här under.
    Det är nog mest villor här ute, har inte sett mkt annat Bor du mitt på CB?

Jag fick en pojke och mådde inget illa alls
  • Kaxmaja

Hej tjejer
    Hoppas ni mår bra.
    Idag har vi 70talsfest för sambon som fyllde 30år igår De ska bli super kul.
    Han fick en perfekt födelsedagspresent av lilla grodan första sparken han klarade av att känna

Ett litet tips för tunna plånböcker som vill äta ute är Billa Bong på Majorstua. Vi brukar ofta äta där. Super god pasta och pizza till bra priser

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Ett två tre
    Monqan skrev 2007-10-27 15:47:45 följande:
    Hehe ja, jag tänkte från stan (på väg hem från jobbet, jag jobbar i stan, och du tänker på väg hem från ditt jobb hehe), då är det Hasle Ökern, blir så förvirrad av sånt. Jaså du jobbar där, skönt att du kan ta t-banan direkt från CB till jobbet o slippa byta o sånt. Vi bor i en enmansbolig på andra våningen. Hon som äger huset bor här under.Det är nog mest villor här ute, har inte sett mkt annat Bor du mitt på CB?Jag fick en pojke och mådde inget illa alls
    Ja vi bor nästan mitt på Carl Berner. Är skönt att bo centralt, är nära allt men är jobbigt med alla avgaser  Vi bor nog bara här ett eller två år till, vill ha hus eller radhus sen Men vi måste nog flytta från Oslo för att ha råd med hus, är ju sjukt höga priser här!!

Vi har en trea nu så vi kan bo här en stund till då
  • Ett två tre

Gomorn

Tänkte bara fråga er som säkert vet eftersom dom flesta av er redan har fått barn. Lönar det sig att köpa vagn och sånt i Sverige? Har inte helt koll på sånt

En annan fråga, gick ni på kurser innan barnet kom? Är dom genom helsestasjonen eller genom sjukhuset man ska föda på?

Ha en fin dag

• Kaxmaja
    Ett två tre skrev 2007-10-30 08:29:24 följande:
    Gomorn Tänkte bara fråga er som säkert vet eftersom dom flesta av er redan har fått barn. Lönar det sig att köpa vagn och sånt i Sverige? Har inte helt koll på sånt En annan fråga, gick ni på kurser innan barnet kom? Är dom genom helsestasjonen eller genom sjukhuset man ska föda på?Ha en fin dag
    Vi har kollat på en emmaljunga city cross de är ca 1000kr billigare i sverige

Oj denna tråd går ut idag. Någon som vill starta en ny???
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?