håller helt och hållet med dig "dag och natt"
hos oss är det alla barn eller inget som ska med på resor.
vi hade med oss alla våra 4 barn till tunien för en månad sen, skulle aldrig haft samvete nog att lämna mina bonusar hemma
Dag o natt skrev 2007-08-31 11:45:07 följande:
Jag tycker så här, om sånt här. Allt som vi gör i vår familj och inom våra dörrar bör vara rättvist i den mån det går. Det som händer och sker när barnen är hos de andra föräldrarna kan vi varken påverka eller kompensera. Livet är himla orättvist, men inte VI. Här handlas för lika mycket julklappar vare sig det ena barnet får för 1000 kr hos mamman och har en rik moster som överöser med paketer, det andra barnet som får en ynklig hundralapp i ett kuvert av sin pappa och våra gemensamma som BARA får från oss och vår släkt... Utgången är densamma, vi ger för lika och här är vi rättvisa. Vad som händer utanför dörrarna är inte i vår makt. Detsamma gäller med resor. Antingen alla barn eller inga barn. Alla är lika välkomna, alltid. Givetvis står inte världen still på de veckor då alla barn inte är hemma hos oss. Givetvis kan man åka till simhallen, baka och pyssla, spela sällskapsspel, åka till skogen, fånga grodyngel, åka på enkla dagsturer m.m. även om ett barn är hos sin mamma. Man lever ju likadant året runt. Men en större resa kan man planera in så att den inträffar när alla kan delta. En husvagnssemester i mitt liv skulle betyda en av årets stora händelser (vi reser inte mycket) och det skulle kännas konstigt att inte tillfråga alla eller åka alla. Men reser utomlands 1-3 gånger om året så kan nog ett par dagar i en husvagn känns väldigt liten och omärkvärdig. Allt är ju relativt och beror nog på vem man frågar eller hur var och en lever. Är det en "stor" grej att åka på en liten husvagnstripp i just din familj TS, så fråga bonusen om hon vill följa med. Är det en "liten" grej för er och ni reser mycket på större saker så åk själva. Men jag tycker ändå det borde ta emot. och tycker din kille som är pappa till din bonusdotter att hon ska följa med så borde hon få göra det.