• Lovli

Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2

Här hänger vi kvar allihopa Skönt att ha några att prata och reflektera med! Stötta och gnälla med varandra

Kika gärna in i den gamla tråden och läs lite där om ni vill
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m21307924.html

• Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2
  • Sootie

Åh vad skönt pidsi,
    att eran tid äntligen närmar sig..
    Vad för blodprover bli det nu då?

Själv väntar jag bara på operationen(titthål för misstanke om endo), vill bara veta vad som är fel eller vad de hittar så man kan gå vidare om det behövs..

Kramar

• P i x i e

Hihi..tiden går fort..ringde dem för 2 veckorsedan och påminde dom om att jag borde få tid nu snart å sen en vecka senare ringde ssk från gyn med tid... nu e jag jätte nervös..

Japp, första tiden..  så i morgon..eller ja i dag, så är det provtagning och samtal sa hon.
    Killen får med 'lite grejjer hem' till senare. och så gynundersökning vid läkarbesöket om jag fatta det rätt.

skönt att det börjar närmasig för dig pidsi! ni skulle direkt till provrör va?

sootie, har de sagt ungäfär när det blir operation?

kram på er

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Nellansmamma

Hej hej

Sootie- ja d e verkligen skönt att det går framåt igen. Idag kom remissen till UMAS, så himla skönt. Den 29 november ska vi dit. Tycker lite synd om sambon, ja e inte så insatt i vad som ska ske på RMC. Vet inte om d ska göra tesa o pesa tester.
    tror nog ja får läsa på lite om det. Vet inte heller va d e för blodprover han ska lämna, kan nästan tänka mej att d e lite blandat.
    Har du fått tid för operationen? Hoppas allt går bra.

Sugar- Nja d va tänkt att vi skulle direkt till ivf, men d blev inte så. dom hittade inga spermier i sambons prover så nu ska vi utredas ännu mer. eller rättare sagt sambon, ja e färdig utredd.
    ja hoppas verkligen dom hittar några iaf..
    Lycka till idag med er påbörjade utredning. Håller tummarna för er. Alltid skönt o få reda på va som felar, även om d ibland inte blir dom svaren man önskar.

Kram på er tjejer.

• Lovli

Sugarrush- hur gick det idag då???

• P i x i e

Hihi.. nu e du nyfiken va Lovli =)
    Jo det gick bra, fick världens goaste ssk.. först satt vi å prata i typ 1 timma, svara på massa frågor och hon förklara lite om allt.
    Sedan var det blodprover å så... så nu skall killen lämna in 'sitt' prov i början av veckan å jag skall tillbaka för ett blodprov på dag 24 i cykeln, typ i början av nov. sedan är det bara att vänta på läkartiden.
    Ho sa också det som vissa sagt, att hon får inte lämna ut några provsvar, utan vi får lugnt vänta på läkartiden.. hoppa vi får tid innan vi åker till thailand..

Hur har det gått för dig? har du ringt?

pidsi -  Ja just, din kille ksulle på vidare utredning, hoppas det går bra och att det hittar nåt som blockerar då! håller tummarna för er!

• Lovli

hihi ja nyfiken som bara den va skönt att du fick en sån snäll ssk nä jag har inte ringt än har inte haft tid eller ork till det.. men jag ska göra det men när vet jag inte än hehe kram!

• Sootie

Hej tjejer!
    Den 19 nov ska jag opereras men ska dit den 5 nov för att prata m den och så..

Pidsi- Ja förstår att han är nervös.. Läser man om de testerna så låter de inte så kul men de ska ju vara okej m lokalbedövning.. Fast jag förstår verkligen att d känns jobbigt! Håller alla tummarna för att de ska hitta simmare!!

Sugar- skönt att äntligen få ha börjat!

Kramar

• P i x i e

Ja..det är inte mycket diskution här...
    Hur går det för er pidsi?

själv har vi lämnat alla prover och väntar på läkartid..

• Nellansmamma

hej sugar.
    nä d verkar som tråden håller på att dö ut...
    d står stilla för till fället. Vi ska till umas den 29/11, Anders ska göra sin undersökning då.
    okey, får ni reda på svaren på proverna då?

• Sootie

Hej tjejer..
    Jag tror att vi alla mest väntar.. Är det inte så?
    Själv ska jag opereras om lite mindre än 2 veckor..
    Efter det så (om det hittar endo som man tror) så blir det remiss för ivf.. Det känndes lite jobbigt när jag fick reda på det i måndags när jag var på inför op. möte..
    Klart att det är skönt att man änligen kan få se en start på att skaffa barn men visst är det jobbigt att veta att det är mig det är fel på och alltid kommer att vara typ..
    Många kramar till er alla!!
    Berätta gärna hur det går för er och hur ni tänker..

• P i x i e

Pidsi- skönt att ha en tid ändå? tråkigt att de behöver fortsätta utreda din kille bara..
    Jo, hon sa att vi får svaren då, får vell se hur det går, kan ju hända att de behöver ta om en del prover, det vet man ju aldrig.. men hoppas på nått svar iaf.

Sootie- ja nu böjar det närma isg för dig, håller all tummar för att det går bra.
    Jo det där defenitiva är man ändå rädd för.. dommen liksom.

kram på er

• P i x i e

Kom på en sak i dag som jag kan bli så iriterd och sårad över, har inte tänkt på det innan.. men när folk säger '' men du skall se att det inte är något som är fel''
    Men hallå, hur tänker ni då?? Det har gått 20 månader, vad f-n skall vi göra då då, om de inte hittar nått fel... le och se glada ut och säga ' det är iaf inget som är fel''.... öööö!?

• P i x i e

sootie... ne ingen tid ännu... och mens känningar, så ingen bäbis denna månaden heller, försök 21 nästa.
    Hur känns det själv inför op? nervös?

kram

• Sootie

Sugar
    Fy trist, nej ingen här heller (fast d trodde jag ju inte heller) ligger i värsta endo-menssmärtor.. Nej nu får d allt ta och bli en bebis snart så man slipper mens!!

Nervös nja sådär.. Försöker att inte va nervös eller att tänka på d.. fast d e ju lite svårt.. Vill bara få det gjort nu så man kan få gå vidare..

Kram

• Sootie

Hej tjejer!
    Hur är allt med er? Det är så tyst här, okej visserligen väntar vi nog allihopa men ändå.
    I morgon opereras jag men jag kommer tbx så fort som jag orkar i nästa vecka!
    Kram på er!

Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2