• Lovli

Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2

Här hänger vi kvar allihopa Skönt att ha några att prata och reflektera med! Stötta och gnälla med varandra

Kika gärna in i den gamla tråden och läs lite där om ni vill
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m21307924.html

• Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2
  • Nellansmamma

Hej.
    Tackar så mycket för stödet. ja vi hoppas oxå på att det bara e en blockering, men vi har pratat en del om hur vi ska göra ifall det inte är så. om inget går att göra o vi har provat allt så blir d donator för vår del. vi har vart inne en del på stork klinik sidan o läst. d e en klinik i köpenhamn dit mest homusexuella par vänder sig, men även par som i vårt fall inte kan få barn utan spermadonater. trodde först inte min sambo skulle tycka om tanken på att ja eventullt ska bära på ngn annans barn, men han sa me detsamma att han kommer att älska barnet lika mycket som om de va han biologiska. d känns skönt o veta ifall d nu skulle bli så att d e den enda utvägen.

• Lovli

pidsi- jaaa men det har jag hört nått om att det va nån som åkte till danmark.. men va skönt att han känner så då iaf! och det blir ju erat barn ändå! men jag ska verkligen hålla tummarna att det ordnar sig ändå för er!!

Hur går det för er andra? längesen man hörde nått nu.. själv väntar man väl på mensen någon dag nu i veckan!

Kram!

• Sootie

Hej!
    Pidsi- Okej vad skönt att ni iaf har diskuterat det.. Är en av andledningarna att ni funderar på danmark att barnet inte får veta donatorn? Eller hur har ni tänkt på det?!
    Många kramar, tänker på er!

Loveli- har du inte hört något om remissen än?

Ja själv hade jag en lite blödning häromdan ca en vecka innan mens.. Yes nidblödning tänkte väl jag men jag tror allt att det är mensen ändå tyvärr..

Kramar

• Nellansmamma

Sootie- jo barnet kan få reda på vem donatorn e när hon/han blir 18år. som ja förstod d så finns d två sorters donatorer d som gett tillåtelse att barnet får reda på vem d e och dom som vill vara anonyma.
    Anledningen till att vi söker oss till danmark e att d e närmare för oss och att kliniken inte har nån vänte tid. när alla papper e i ordning så e d bara att komma dit. men vi hoppas juh inte att d ska gå så långt utan vi hoppas juh att anders har spermier.
    ja hoppas att ni snart får era svar.

• Sootie

Hej!
    Jo det är klart, det hoppas jag oxå för er!
    Nej jag bara undrade lite eftersom jag har läst lite och i sverige så har ju barnet alltid rätt till att få veta efter 18år men jag trodde attt det var annorlunda i danmark..
    Så nu vet jag då..
    Jo jag tänkte att det säkert var närmare oxå isf..

Vi väntar på att det ska bli ett återbud denna eller nästa vecka.. Annars får vi vänta till slutet av oktober, eftersom min man åker bort i 1 månad..

Kram

• Nellansmamma

Sootie- ajdå, då hoppas vi att d blir ett återbud så ni får en tid. d e inte kul o vänta.
    själv ska ja till sjukhuset o ta om mina sköldkörtel prover.. dom hade kommit bort i hanteringen. så himla typiskt. betyder att dom får sticka mej hur många gånger som helst, kommer aldrig nått blod...

• Sootie

Åh så trött man blir!! Stackare, vad jobbigt!

Ja väntandet är jättejobbigt men men vad kan man göra..
    I värsta fall får vi iaf en tid direkt efter han har kommit hem..
    Men det jobbigaste är att vi inte får reda på svaret på spermaprovet och det känns ju ganska jobbigt att ha väntat på det i 3 månader nu och 4 tills vi får reda på det..

Vet ni när ni ska kolla mera eller har de bara skickat en remiss?

• Nellansmamma

ja d förstår ja att d måste kännas drygt o vänta så länge. vi fick oxå vänta i ca tre månader innan vi fick svaren.
    man vill ha svaren meddetsamma. ja tycker att allt går i snigelfart, man vill bara skrika till dom att skynda sej på med alla prover o allt.
    vår läkare skulle skicka en remiss till umas så ja hoppas att tiden kommer snart.

• Sootie

Hej!
    Ja jag håller tummarna fö att ni får den snart!
    Ja 4 månader känns definitivt för länge att väna på ett prov!
    Men men nu hoppas jag bara att någon avbokar en dubbeltid så att vi kan få komma innan min man åker!

• Nellansmamma

håller tummarna för att ni får tid.
    nu ska ja kolla runt lite på bröllopssidor. snappa upp lite tips o ideer. behöver skingra tankarna lite.

Svar på tråden Försökt i lite mer än ett år Tråd Nr2